בימינו איננו יכולים לתאר את חיינו ללא החשמל הזורם בביתנו. בעזרתו אנו דואגים לכך שהסוללה של הטלפון היקר שלנו תתמלא במהירות, שמכונת הכביסה תפעל כראוי ותכבס את בגדינו, ואי אפשר שלא להתייחס לתנור או למיקרוגל המחוברים לחשמל אף הם, שבעזרתם אנו מכינים ארוחות טעימות. החשמל הופך את החיים לקלים יותר, אך אנו שוכחים זאת ברגע שאנו מקבלים את החשבון לביתנו. או אז נופלות פנינו, ואנחנו אוספים את בני המשפחה לשיחה רצינית שנועדה להציג גבולות בעניין חסכון בחשמל.

6 טיפים יעילים לחסון בחשמל

חסכון בחשמל חיוני לא רק לכיס שלנו, אלא גם לאיכות הסביבה. ככל שנקפיד לחסוך בחשמל, כן נוכל לחסוך במשאבים ולשמור על כדור הארץ. אלה כמה טיפים מנצחים שיכולים לסייע לנו בכך:

  • לרכוש מוצרים בעלי דירוג גבוה – לכל מוצר חשמל יש דירוג מבחינת יעילות וצריכת חשמל, כאשר G הוא הדירוג הנמוך ביותר ו-A  הוא הדירוג הגבוה ביותר. השתדלו לרכוש מוצרי חשמל בעלי דירוג C ומעלה.
  • להפעיל מכשירים בלילה – תעריף התשלום עבור החשמל זול יותר בשעות הלילה. ולכן, אם אתם צריכים לעשות כביסה או להשתמש במגהץ, חכו לשעות הלילה.
  • הקלו על המזגן שלכם – המזגן הוא אחד מצרכני האנרגיה המשמעותיים ביותר ולא מומלץ להדליק אותו שלא לצורך. כמו כן, חשוב לוודא שהקומקום החשמלי שלכם אינו ממוקם ליד המזגן, אחרת המזגן יעבוד באינטנסיביות רבה יותר ויצרוך יותר חשמל.
  • הקלו על המקרר שלכם – בדומה למזגן, גם המקרר צורך חשמל רב, ואנו לא עושים עמו חסד כאשר אנו ממקמים אותו ליד תנור האפייה שלנו או בצמוד לקיר. חשוב לאפשר למקרר "לנשום" כדי שיוכל להתאמץ פחות ולחסוך בחשמל.
  • להשתמש בנורות הנכונות – בימינו ניתן למצוא נורות חשמל המסייעות לחסוך בחשמל כמו נורות פלורסנט או לד. מומלץ להתקין את הנורות האלה ברחבי הבית.
  • דוד שמש ולא חשמל – בבתים ישראליים רבים מותקן דוד שמש לצד הדוד החשמלי. אז לפני שאתם מדליקים את הדוד החשמלי, כדאי לבדוק אם יש מים חמים בברז.

עוברים לבית חכם

שיטה נוספת לחסוך בצריכת החשמל היא לעבור לטכנולוגיית הבית החכם. היום ישנן חברות אשר מספקות את השירות הזה בקלות וביעילות, כך שהבית שלכם יכול להפוך מבית פשוט לבית משוכלל בתוך 5 דקות. מערכות הבקרה המשוכללות של הבית החכם מאפשרות לכם לעקוב אחר צריכת החשמל ולכבות מכשירי חשמל כאשר אין בהם צורך. לדוגמה, אם יצאתם מהבית ושכחתם לכבות את האור בסלון, המערכת החכמה תעשה זאת עבורכם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here