מגיע הרגע שבו אתם נאלצים להתמודד עם אחד האירועים הקשים יותר בחיים – אתם חושדים כי יקיריכם סובל מתופעת התמכרות לסמים. אינכם בטוחים בכך, אך לאחרונה הוא מתנהג מוזר. הוא נעדר רבות מהבית, נהיה מסתורי ובלתי ברור ואתם כבר אינכם יודעים מיהם החברים שלו. במקרים אלה חשוב להיות עם היד על הדופק ולפנות למכון גמילה טוב שיכול לסייע ליקירכם. אבל לפני הכול, חשוב שתשימו לב לסימנים המתרחשים ממש מתחת לפני השטח.

8 הסימנים שיכולים להעיד על התמכרות לסמים

אם אתם חושדים בכך שיקירכם מכור לסמים, אינכם צריכים לחיות באפלה. אלה כמה סימנים משמעותיים שכדאי לשים אליהם לב:

  1. שינויים רגשיים – רגשותיו של המכור משתנים. הוא עלול לנהוג באדישות כלפי סיטואציה מסוימת ולהתרגש רבות מסיטואציה אחרת.
  2. בעיות התנהגות – המכור מבצע מעשים שונים שלא היה חושב לעשות אלמלא היה מכור, כמו גניבה או עיסוק בזנות.
  3. בקשה להלוואה – המכורים ינסו להשיג כסף לסמים בכל דרך אפשרית. על כן, הם עלולים לבקש מכם "להלוות" לכם כסף ללא כל כוונה להחזיר. התירוצים להלוואות אלה יכולים להיות שונים: הם זקוקים להלוואה בדחיפות כי יש להם חבר חולה, הם צריכים לקנות בגדים ועוד.
  4. מיהם החברים שלו – לפתע, המכור יוצא עם חברים שאינכם מכירים. אם מדובר בבני נוער, הרי שלא פעם הם מסתובבים עם אנשים המבוגרים מהם. בדרך כלל המכור יעדיף להימצא בחברתם של מכורים כמותו.
  5. הזנחה חיצונית – המכור אינו מקפיד על היגיינה אישית, אינו מסתרק או לובש בגדיים נקיים.
  6. סימנים חיצוניים על הגוף – הופעה של סימני הזרקה או פצעים בגוף.
  7. בעיות בדיבור – מכורים המסניפים סמים דרך הפה חווים בעיות בדיבור, שכן תפקודו של חלל הפה נפגע.
  8. הפגנת סימני עייפות – איכות השינה של המכורים נפגעת. הם עייפים במשך רוב שעות היום ומתקשים להירדם בלילה.

כמובן, קיימים סימנים נוספים רבים ושונים, וחשוב לבחון כל מקרה לגופו. על כל פנים, גם אם אתם מבחינים בחלק מהסימנים האלה, חשוב להפנות את המכור למרכז גמילה.

מה עושים במרכז גמילה?

הפנייה למרכז גמילה מקצועי היא צעד חשוב ובלתי נמנע. במרכז זה פועל צוות מקצועי המספק למכור את כל הכלים החשובים בדרך לגמילה. ראשית, המכור עובר גמילה פיזית בהשגחתם של רופאים וצוות הסיעוד. כך שאט אט מצמצמים את מנות הסם עד שהגוף לומד לחיות בלעדיהם. לאחר מכן, עובר המכור טיפולים התנהגותיים ובו מלמדים אותו כיצד לחיות את חייו ללא הסמים. בסופו של דבר חוזר המכור למעגל המשפחה ומעגל העבודה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here