איך כותבים מכתב התפטרות?
freepik

לא תמיד מקום העבודה שלנו יהיה המקום בו נמשיך לנצח. כך שכשמגיע היום בו ההחלטה לעזוב כבר התגבשה בליבנו, יהיה עלינו להודיע למעסיק עליה. קיימות דרכים שונות להתפטר, אך במידה ואתם מעוניינים לסיים את מערכת היחסים ביניכם לבין המעסיק בצורה המכובדת והמקצועית ביותר, מומלץ יהיה בשלב הראשון להודיע על כוונת ההתפטרות פנים מול פנים, ואליה בסופו של דבר לצרף את המכתב הרשמי.

קווים מנחים למכתב התפטרות מכבד ומקצועי

בין אם נמאס לכם ממקום העבודה או מצאתם עבודה חדשה בתנאים טובים יותר, הרי שהחוק מחייב אתכם להגיש מכתב התפטרות רשמי למעסיק. הגשת המכתב מחויבת על פי חוק בכדי לאפשר למעסיק שלכם למצוא את התחלופה המתאימה לעובד המתפטר. מעבר לכך, זו תהיה ההזדמנות שלכם להודות למעסיק באופן רשמי על תקופה מלמדת אותה אתם מערכים.

אז בלי עיכובים נוספים, כך תכתבו מכתב התפטרות רשמי:

  • בפתיח ציינו למי המכתב מיועד, בין אם למנהל הישיר שלכם, מחלקת משאבי האנוש או לארגון עצמו באופן כללי.
  • זכרו כי חובה לציין את תאריך הגשת המכתב ובשורת הנושא ציינו כי מדובר בהודעה מוקדמת על סיום העבודה.
  • פתחו את המכתב בשורה או שתיים של כמה מילים טובות. גם אם אתם מתקשים לחשוב על דבר מה, תמיד יהיה מומלץ להודות למעסיק על ההזדמנות לעבוד בחברה ולצבור ניסיון וחברים לחיים. זכרו כי המכתב אמור להיות קצר ותכליתי, על כן אין סיבה להרחיב יתר על המידה, אך על המכתב להיות אמוציונלי וכנה.
  • לאחר מילות ההערכה לארגון, יהיה עליכם להגיע לנקודה החשובה לשמה אתם כותבים את המכתב – "ברצוני להודיע על סיום עבודתי…" זכרו כי גם במידה ואתם בוחרים להתפטר מסיבות שליליות, המכתב אינו המקום לפרוק את אשר על ליבכם. שמרו על חלק זה קצר וממוקד מטרה.
  • השלב הבא יהיה לציין את תאריך העזיבה בפועל. ייתכן ועל פי חוק תהיו מחויבים להעניק למעסיק מספר ימי עבודה, על כן מומלץ לבדוק את הנושא בטרם עת, או להגיע להסכמה על מספר הימים הנחוצים בשיחה הקודמת למכתב. ציינו כי אתם מתכננים לסיים את העבודה בצורה הוגנת וכל עוד אתם ממשיכים לעבוד, תתנו את המקסימום.
  • חשוב לציין כי על פי חוק המעסיק לא יכול לחייב אתכם לפרט את סיבת העזיבה, אך נהוג לציין אותה.
  • חשוב מאוד לזכור כי מגיעות לכם זכויות רבות ואין סיבה לוותר עליהן. ציינו במכתב את הבקשה להסדיר את כל הקשור בנוגע לזכויות שלכם, בין אם פדיון ימי חופש או מחלה, החזרי הוצאות וכל עניין מנהלתי אחר.
  • זכרו כי במכתב ההתפטרות ניתן יהיה לבקש מכתב המלצה. נסחו שורה זו בצורה ישירה ומנומסת אשר מבקשת כי המכתב יהיה מוכן עד לרגע העזיבה שלכם.
  • זהו. זה כל המכתב. סיימו אותו בברכת המשך דרך צלחה, וחתמו בשמכם.

נפרדים לשלום

אציין בשנית כי מומלץ תמיד לסיים את מערכת היחסים המקצועית שלכם בדרכי נועם. כך תוכלו ליהנות ממכתב המלצה איכותי ולסיים את יחסי עובד-מעביד ברוח טובה. אין זה הזמן לנקמנות ומילים קשות, דרככם נפרדות כעת ועדיף שהדבר יתבצע בצורה מכובדת.

בהצלחה!

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here