8החתול נחשב לאחת החיות המתאימות ביותר לגידול בבית. אמנם מדובר על חיה שמוצאה מהנמר, הטיגריס והיגואר אך חתולי הבית הם ידידותיים לבני האדם ומסוגלים להסב להם עונג, שמחה והנאה רבה. כאשר אנו יורדים לזרוק את האשפה בפח הזבל השכונתי בוודאי ניתקל בחתול או שניים שימתינו בשקיקה לארוחת הערב שלהם. חתולים אלו הם חתולי רחוב שנולדו מחוץ לבית ובמקרים רבים יסבלו מחרפת רעב וגם מפגעי מזג האוויר.

חתולי רחוב הם בדיוק כמו חתולי הבית בהבדל אחד, שהם צריכים להילחם על המזון שלהם ועל שטחי המחיה. ניתן להאכילם ולדאוג להם ואפילו לאפשר להם להיכנס לבית לפרקי זמן קצרים. אם מדובר על חתול בוגר שגדל בחוץ אז לא בטוח שהוא יתלהב מהרעיון לעבור לגור בבית אך גורים קטנים ניתן בהחלט לאמץ ולגדל בבית והם ישמחו ויודו לכם מאוד.

לסקור את המודעות בעיתונים וברשת האינטרנט

אם אתם מעוניינים לאמץ חתול תוכלו להיכנס אל רשת האינטרנט ולהתעניין בפורומים המתאימים. הפיסבוק מלא בקבוצות שכל תפקידן מציאת שידוך בין חתולים ובעלים. ניתן גם לאמץ חתולים בוגרים אף שזה פחות פופולארי משום מה. כאשר אתם מאמצים חתול חשוב לוודא שהוא מסורס (מעוקרת אם זו חתולה) וכדאי גם לקחת אותו אל הווטרינר הקרוב ולבדוק שהוא בריא ולא סובל משום מחלה. מומלץ גם לבצע תילוע אחת לשנה וטיפול נגד פרעושים.

אם אימצתם חתול שחי זמן מה בבית אחר אז השתדלו לספק לו את המזון שלו הוא היה רגיל. שינוי בסוג המזון עלול להתקבל באדישות מה ואפילו בחרם מצד החתול שיחשוב שאתם עושים לו דווקא. יש לדאוג בנוסף למים טריים 24/7 . חתולים נוהגים לישון רב הזמן ועל כן תמצאו אותם בדרך כלל מכורבלים בפינה כל שהיא בבית, מגרגרים לעצמם בנחת וחולמים חלומות.

ציפורניים ושעשועים

אם אתם רוצים לאמץ חתול יש להביא בחשבון שהחתולים אוהבים תשומת לב רבה. החתולים אוהבים שמלטפים אותם וישמחו גם להשתעשע בצעצועים שונים שניתן להשיג בחנויות ייעודיות. כדאי גם להתקין להם משטחי גירוד שעשויים קרטון כך שהם לא יכלו את זעמם על הריפוד החדש שקניתם לפני חודש. אם כבר יש לכם חתול או כלב ואתם רוצים לאמץ אחד נוסף אז כדאי לעשות בדיקה ולראות אם הם מסתדרים ביחד. ניתן גם לאמץ שני חתולים (גורים) ביחד ולתת להם לגדול בצוותא, בדרך כלל לא תתפתח כל בעיה. חתול הוא גם שיטה טובה להפטר מעכברים, ג'וקים ומזיקים נוספים שעלולים להפתיע.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here