משפחה ממוצעת בישראל עושה טיול לחוץ לארץ לפחות פעם בשנה-שנתיים. ארגון הטיול נופל בדרך כלל על אחד ההורים (לרוב על אם המשפחה) וזה דורש תכנון קפדני של כל שלבי הטיול, תוך כדי דמיון מודרך של כל יום ומקום שבו תהיו ומה תזדקקו לו. ארגון הטיול בצורה מקצועית ומדוקדקת חיונית למניעת הפתעות שונות ככל האפשר וכן לחישוב מקסימלי ככל האפשר של הוצאות הטיול וגיבוש התקציב לטיול. זאת ועוד, שבאמצעות ארגון הטיול ניתן יהיה לקבל מבט מאקרו על מהלך הטיול והחוויות שאתם הולכים לעבור.

שלב 1 – בחירת היעד:

יעד החופשה שלכם במסגרת טיול לחוץ לארץ הוא החלק הקריטי ביותר. בעוד אתם חולמים להגיע ליעדים מסוימים, יהיה עליכם להתחשב בבני/בנות הזוג, בחברים או במשפחה שיוצאים אתכם. אם אתם טסים לבד הרי שיש לכם חופש לבחור לאן לטוס ומה לעשות, אולם כאשר אתם נוסעים עם אנשים נוספים והופקד עליכם לארגן את הטיול זה מכיוון שסומכים עליכם שתארגנו את הטיול בצורה כזו שתתאים לכולם. בחירת היעד אם כן, צריכה לכלול אטרקציות, מסלולים ומקומות לינה שיתאימו לכל בני המשפחה.

שלב 2 – בדיקת תאריכים, כרטיסי טיסה ועוד:

לאחר שתבחרו את היעד תוכלו לבדוק לגבי תאריכי הטיסות, בדיקת כרטיסי טיסה לאותם תאריכים ויעדים מדוברים, לברר טיסות פנימיות אם תרצו לבקר בערים שרחוקות אחת מהשנייה או ביותר ממדינה אחת ועוד. כדאי לבדוק לא רק את מחירי הטיסות אלא גם את הזמינות שלהן כי ליעדים מסוימים אין טיסות בכל יום ולכן כדאי לוודא שלא יהיו הפתעות שיעכבו אתכם בארץ או בחזרה לארץ.

שלב 3 – הכנת המסלול:

המסלול צריך לכלול אטרקציות, בתי מלון או מקומות לינה שונים ואת המקומות השונים שתבקרו בהם במהלך הטיול שלכם. כאשר אתם בוחרים את המסלול שלכם אתם רוצים לקחת בחשבון אטרקציות שמתאימות לכל מי שיוצא אתכם. לדוגמה אם יש ילדים שמצטרפים לטיול תצטרכו לכלול משהו שיעניין אותם ולא רק אטרקציות המתאימות למבוגרים. כמו כן תצטרכו לבחור בקפידה את המקומות תוך כדי שאתם מבררים כי יש לכם בכל מקום נתון היכן ללון בצורה רגועה ובטוחה וכן תחבורה מסודרת ליעד הבא שלכם.

שלב 4 – סגירת בתי מלון:

בשלב הזה תצטרכו לסגור את בתי המלון או האכסניות שתשנו בהם לאותם תאריכים ייעודיים על מנת לחסוך לעצמכם כאב ראש במהלך הטיול.

שלב 5 – מעבר סופי ומבט מאקרו:

לבסוף יהיה עליכם לעבור על כל המסלול, לדמיין אותו במוחכם ולוודא שלא שכחתם שום פרט בארגון הטיול. אם שכחתם דבר קטן זה לא נורא ואפשר להבליג על זה, אולם אם שכחתם לדאוג למקום לינה ביעד מסוים, או שבחרתם באטרקציות שלא מתאימות למישהו שיוצא אתכם או לחילופין לא בחרתם אטרקציות ויעדים שעשויים לעניין את מי מהאנשים שיוצאים עמכם, הרי שאלה דברים שהם פתח לתקלות ולאי נעימות במהלך הטיול.

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here