אמנם כיום זה לא ממש נפוץ, אך עדיין ניתן לפגוש רכבים אשר נתקעו באמצע האוטוסטרדה, בכביש צדדי או אפילו בחניון ללא דלק. הרכבים החדישים מצוידים במערכות שונות אשר מתריעות בפני הנהג על כל תקלה במנוע ובוודאי שלא ניתן להתעלם מהתרעות שנוגעות למחסור בדלק. אם זה קורה אז הסיבה לכך היא בדרך כלל חוסר הערכה נכונה לגבי כמה זמן נוכל להמשיך לאחר שנדלקת הנורה בשעון הדלק.

ההמלצה הגורפת היא כמובן שלא להגיע למצב כזה ולדאוג שמיכל הדלק יהיה מלא לפחות עד למחציתו בטרם יוצאים מהבית. כמובן שלא תמיד ניתן לדאוג שזה יהיה המצב ולכן כדאי להיות ערניים ולהביט מידי פעם בלוח השעונים שנמצא בדיוק מול העיניים שלכם.

ואם כבר נגמר לנו הדלק

כאמור לא מדובר במקרה שכיח, לפחות ברכבים החדישים קשה לפספס את העובדה שמיכל הדלק עומד להתרוקן. אם כבר נתקעתם בלי דלק בדרך לעבודה או לפגישה או אל תחנת הדלק (במקרה ששמתם לב מאוחר מידי) אז ישנן כמה דרכים שניתן לנקוט בהן:

  • ראשית יש להשתדל לעמוד עם הרכב במקום שלא מפריע לתנועה ולא מסכן אותה.
  • אם אתם נמצאים במקום שישנה בו תנועה מהירה אז עדיף להישאר בתוך הרכב ולנסות להתקשר לחילוץ.
  • בכבישים מסוימים ישנם רכבים שיסייעו לכם בחינם עם כמה ליטרים של דלק. כביש שש למשל מפעיל מערכת של כלי עזר שיעצרו ויעזרו לכם.
  • אם אתם נמצאים באזור מיושב אז מומלץ לנסות לאתר תחנת דלק קרובה. אפשר לעשות זאת על ידי שימוש באפליקציה. לאחר שווידאתם שישנה תחנה בקרבת מקום תוכלו לצעוד אליה או לתפוס טרמפ עם אזרח אדיב.
  • את הרכב שהשארתם מאחור מומלץ להשאיר עם אורות חניה ומשולש אזהרה כך שהנהגים האחרים יבחינו בו.

ואם מדובר על רכב ישן

אמנם כמות הרכבים הישנים הולכת ומתמעטת עם הזמן אך עדיין ניתן לראותם במרחבי הכבישים. אם מדובר על רכב ישן אז כדאי שתמיד הוא יהיה עם חצי טנק מלא. אין לסמוך על שעון הדלק והוא עלול לאכזב אתכם ברגע הכי לא צפוי. אם כבר נתקעתם עם רכב ישן אז יתכן שתאלצו לבצע פעולה שתסייע לרכב להתחייל לעבוד. היות ומדובר על רכב ישן אז לא תמיד יספיק המילוי של המכל מחדש ולעיתים משאבת הדלק תזדקק לעזרה.

בדרך כלל לא תהיה בעיה ותוכלו להמשיך בדרככם, בכל מקרה כדאי להיות מוכנים מראש ולא לקחת צ'אנס ואחר כך להיתקע באמצע הדרך.

 

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here