לא פעם מרגיש האדם לבד. ואין הכוונה רק לרווק, גרוש או אלמן שאינו מוצא את החצי השני שלו. האדם יכול להרגיש לבד גם בסביבה שאינה מבינה אותו. לדוגמה, אדם מופנם עלול לחוש שלא בנוח במסיבה סוערת, ואילו אדם מוחצן יתחיל לחוש שעמום ובדידות אם הוא יימצא לבדו בחדר במשך כל היום. תחושת בדידות היא תחושה בלתי נעימה ואינה מועדפת עלינו, ונרצה להימנע ממנה בכל מחיר.

מה עושים כשחשים בדידות

בין אם נפרדתם מבן/ בת הזוג ובין אם אינכם מצליחים לתקשר עם חבריכם בזמן האחרון, אולי כדאי לקחת מעט פסק זמן ולהבין לעומק את עצמכם. אלה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם לא להרגיש לבד:

  • התעסקו במשהו – וזה יכול להיות כל דבר שיסב את תשומת לבכם: האזנה למוסיקה טובה, צפייה בסרט, קריאת ספר מהנה או שיחה קלילה עם קרובת משפחה שלא דיברתם אתה זמן רב. בסופו של דבר, העיסוק עצמו יעודד אתכם וישכיח מכם מחשבות בלתי נעימות.
  • צאו לטייל – זה לא חייב להיות טיול בהרים או שביל ישראל. אם אינכם יכולים לעשות זאת, פשוט עשו סיבוב באופניים או בצעו הליכה רגלית. כך תוכלו לשחרר את גופכם ואת עצמכם מתחושות בלתי נעימות.
  • אמצו חיה – כלבים וחתולים נותנים לנו המון. היצורים הפרוותיים מעניקים לנו חום ואהבה, הם לא שופטים אותנו ומקבלים אותנו כפי שאנחנו. אם אין לכם אפשרות לאמץ כלב או חתול, אפשר גם לאמץ תוכי או אפילו דג. ההתבוננות בחיה והטיפול בה ישפרו את הרגשתכם.
  • ציירו ציור – גם אם אינכם יודעים לצייר, תרפיה באמצעות ציורים וצבעים תרגיע אתכם ותסייע לכם להרגיש שאתם לא לבד. אם אתם ממש חוששים לצייר, תוכלו להדפיס תמונות מוכנות מהמחשב או פשוט לצבוע אותן.
  • התחילו לכתוב – תוכלו לבטא את הרגשותיכם במילים. אתם יכולים לבחור אם לכתוב על הבדידות, או להתנתק מהמציאות ולהפליג למחוזות הדמיון. בכתיבה אין נכון ולא נכון. ניתן ליצור עולמות שלמים באמצעות דמיון מפותח.

אחרים לבד אתכם

לאחר שביצעתם פעולות שונות לשיפור ההרגשה שלכם, אתם מוכנים פחות או יותר לצאת החוצה ולפגוש אנשים. תופתעו לגלות כי אינכם לבד. יש אנשים החשים בבדידות בכל מקום והם ישמחו לשתף או לסייע לכם להתגבר על הבעיה. אז אתם יכולים להצטרף לקבוצות וואטסאפ, קבוצות פייסבוק או לפורומים באינטרנט וכך להגדיל את החשיפה שלכם ולפגוש אנשים ממקומות שונים. בדרך זו תדעו שאתם לא לבד.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here