ראיון עבודה הוא סוג של צומת דרכים עבור אנשים רבים. יכול להיות שתהיו אחרי לימודי תואר או לימודי תעודה או שאתם רק מחפשים עבודה להתפרנס ממנה בכבוד ללא קשר למקצוע ספציפי אותו למדתם. כך או כך תאלצו לעבור את השלב שכולם עוברים בעת קבלה לעבודה והוא שלב הראיון האישי. ראיון עבודה (או ראיון אישי אם תרצו) הוא חלק חשוב בכל בחינת עובדים במקום עבודה שמכבד את עצמו ולכם כדאי להיות מוכנים אליו כיוון שזה ישפיע באופן ישיר אם תתקבלו או לא.

ההשפעה של הראיון האישי על הקבלה שלכם לעבודה:

הראיון האישי הוא חלק קריטי בקבלה שלכם לעבודה. למעשה, הוא החלק הקריטי ביותר. בעוד ישנם מועמדים רבים לתפקיד שלכם, שיכול מאוד להיות שרבים מהם יהיו עם רזומה מרשים משלכם בקורות החיים שלהם – הרי שהדבר שמייחסים אליו את החשיבות הגדולה ביותר תהיה שיחה פנים מול פנים עם המועמד. אם תשאירו רושם טוב ישנו סיכוי גדול שתקבלו את הג'וב המיוחל. רושם לא טוב וגם הקורות חיים הכי מפוארים בעולם לא יעזרו לכם.

הלבוש חשוב:

הרושם הראשוני שתצרו על המראיינים הוא קריטי. לא משנה אם אתם עומדים לשוחח עם מנהל בכיר בחברה או מישהי צעירה שנהנית מכוחה כמנהלת כוח אדם אך כזאת שאולי "לא הייתם מדברים אתה בחוץ". התייחסו בכבוד אל הצד השני והתלבשו קודם כל בצורה מכובדת וצנועה.

השתדלו להישאר רגועים:

הגיעו רגועים ומוכנים לפגישה. רבים נוטים להילחץ לפני ראיון עבודה וזה טבעי, אולם אם תגיעו רגועים יותר ממועמדים אחרים תצרו לעצמכם יתרון. ברוב המקרים תמיד תהיה לכם הזדמנות נוספת בעתיד. אם תגיעו באווירה חיובית, תשדרו ביטחון ותישארו צנועים תהיו בטוחים שאתם במקום הנכון.

טוב שם משמן טוב אך לפעמים טוב גם השמן

רזומה טוב יכול לעזור לכם להתקבל לראיון האישי ואף להסתכל על עליכם כמועמדים מובילים לתפקיד. עם זאת, הקבלה לתפקיד נחשב תהיה רק לאחר ראיון אישי מוצלח. אם תדעו לדבר בביטחון מצד אחד, אולם לשמור על ענווה מצד שני, תוכלו לקבל יתרון על פני מועמדים רבים אחרים שאינם יודעים להציג את עצמם ואת יתרונות הקבלה שלהם לתפקיד.

למדו על הארגון לפני:

אם אתם יודעים שאתם הולכים לראיון אישי בחברה מסוימת, טוב ללמוד מעט על הארגון המדובר. ידע מקדים רק יכול לעזור לכם להרשים במהלך הפגישה ויראה על רצינות ומוסר עבודה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here