קל מאוד לבזבז כסף אבל קשה יותר להרוויח אותו. זו עובדה שאנו מכירים אבל זה לא מפריע לנו ולרוב האנשים שאנו מכירים להוציא כספים מבלי לחשוב ולהתחשבן. אם רק נהיה קצת יותר מחושבים נוכל לחיות חיים טובים יותר, להימנע מכניסה למינוס ולהשתמש בכסף שנחסוך כדי לטייל, ליהנות ולעשות דברים טובים. הבעיה היא – איך עושים את זה? איך מבזבזים פחות כסף מאורח החיים שאנו חיים כיום שמחייב אותנו להוציא מה שאנחנו מוציאים מדי חודש?

האם אתם קונים רק מה שחייב?

הדבר הראשון שאתם צריכים לקחת בחשבון זה – האם אתם מוציאים כסף רק על מה שאתם חייבים? או גם על דברים שאתם רוצים או לחוצים רגשית לקנות אותם? האם זה חובה שתקנו עכשיו את משקפי השמש הללו? האם השמלה הזו חייבת להיות שלכם? האם אתם חייבים להוציא עשרות שקלים על עוגה שאתם תוכלו רק חלק ממנה והרוב ייזרק? האם אתם חייבים לצאת עכשיו למלא ווינר ולא יכולים לעשות את זה דרך המחשב ולחסוך בדלק? האם אתם חייבים לקחת את החדר הכי יוקרתי במלון או שאפשר להסתפק בחדר פחות יוקרתי ולחסוך מאות או אלפי שקלים בחופשה שלנו?

השוואת מחירים:

בצעו השוואת מחירים באמצעות האינטרנט. איננו מדברים על כל דבר שאתם קונים. אם אתם צריכים לקנות מיונז או קופסת עוגיות מהמכולת, אינכם צריכים לעשות השוואת מחירים. אם אתם קונים מכשיר חשמלי לעומת זאת, או נעליים מסוג מסוים – בדקו קודם כל היכן תמצאו אותם במחיר הזול ביותר ותוכלו לבצע רכישות חכמות ומוזלות יותר.

האם אפשר להזמין משהו מהאינטרנט?

כיום תוכלו להזמין דברים רבים באמצעות האינטרנט. בדרך כלל המחירים באינטרנט יהיו חסכוניים יותר מאשר בחנויות בשל עלויות התחזוקה והתפעול הנמוכות יותר והמבצעים השונים לעודד רכישה אונליין. זה גם יכול לחסוך לכם זמן התארגנות, דלק וזמן נסיעה.

לא קונים מבצעים – אלא אם כן חייב:

המבצעים קיימים כדי למלא את סל המוצרים שלכם ולהגדיל הכנסות עבור החנות. קנו רק מה שאתם חייבים ולא רק בגלל שזה מבצע. אם יש לכם מספיק מברשות שיניים חדשות בבית אינכם צריכים לקנות חבילה חדשה של מברשות שיניים רק בגלל שזה במבצע. אם יש מוצר שאתם יודעים שהולך להיגמר בקרוב או שהוא לא הולך להיהרס ואתם הולכים להשתמש בו בקרוב תוכלו לרכוש אותו רק אם בטווח הקרוב תגלו שתחסכו כסף.

ישנם אינספור טיפים שיכולים לעזור לכם לחסוך כסף ולהוביל אתכם למצב שבו אתם מבזבזים פחות כסף, ואלו היו רק חלק מהם. הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות כדי לבזבז פחות כסף הוא לקבל החלטה שזה מה שאתם רוצים לעשות ולעמוד מאחוריה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here