סביר להניח שכבר נתקלתם בהם, בצפייה בהם בטלוויזיה או במפגש עם הורי החברים של אחד מילדיכם. כן, הורים שמגשימים עצמם בדמות הילדים. למעשה, שאיפתו של כל הורה היא להסב חיים טובים, מלאים ומספקים יותר לילדיהם ולספק להם הזדמנויות טובות יותר ממה שהיו להם. קראו לזה תיקון או הגשמה עצמית או כפי שתרצו. הבעייתיות עם הסוגיה הזו, היא כשההורים לוקחים את הנושא רחוק, רחוק מדי. כופים את חלומותיהם על הילד או הילדה, ומתעלמים מסימנים מפריכים על כך שהילד פחות מוצלח בתחום או חמור מכך, אפילו לא מעוניין לעסוק בזה. בחירת חוג מתאים לילד חשובה מאוד לתהליך ההתפתחותי שלו כילד ולתהליך ההתפתחותי שלכם כהורים. הנה מספר טיפים שיסייעו לכם לשמור על שפיותכם.

הורים, חוגים ומה שביניהם

חשוב להבין שערך ההתמדה והאחריות האישית מאוד ברורים לסביבה הבוגרת (לפחות לחלקנו), אך עבור הילד המתפתח – התמדה בחוג לא חקוקה בסלע. לכן, חשוב להביע סבלנות ולהבין עם הילד מדוע אינו מעוניין ללכת יותר לחוג כזה או אחר. בעניין של בחירת חוג, חשוב למצוא את דרך המלך בין שני הקצוות – התמדה וגיוון.

לא כל ילד שנמצא בחוג מסוים, צפוי להתמיד בו למשך השנים הקרובות ולפתח ממנו קריירה. חשוב לעודד את הילדים לפתיחות בנושא במטרה להבין כמה הילד נהנה מהחוג ועד כמה הוא מתאים לו. באם הילד מיצה את החוג, יש לעודד אותו לנסות סביבת אימון שונה שייתכן שתתאים לו יותר. ברם, אם הילד מפגין התלהבות באופן קבוע, אך לא מפגין התמדה, יש להסביר לו שיצטרך להתמודד במשך תקופה מעט ארוכה יותר עם בחירתו בחוג.  יש לתת לילד מקום חשוב בבחירתו את החוג, אך במקביל להציף ולהעלות סוגיות ודקויות מסביבת האימון, בכדי שידע למה עליו לצפות ויערך לכך בהתאם.

מדריך הטיפים

  • מומלץ שלא לבחור בחוג רק מתוך נוחות עבורכם כהורים, אלא גם מתוך נוחות לילד. ייתכן שהילד יעדיף ללכת לחוגים רחוקים יותר, משום שאלו החוגים שבהם חבריו לומדים.
  • חשוב לנסות להבין מהי סביבת האימון המתאימה לילד. יש כאלו שיעדיפו סביבת אימון תחרותית, ויש כאלו שיעדיפו אימון חוויתי יותר. יש שיעדיפו אימונים אישיים ויש ילדים שייהנו יותר מסביבת אימון קבוצתית.
  • חשוב להתאים את גיל הילד והשלב ההתפתחותי שלו לחוג. חשוב לתת דגש על התפתחות פיזית ונפשית, כך שהילד יוכל להגיע למיצוי.
  • איך להתמודד עם ביישנות? התמודדות עם קבוצת השווים ובני הגילאים של הילד תסייע לו בהתפתחות האישית והבין-אישית ולכן מומלץ לעודד את הילד לאימון קבוצתי.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here