איך לבחור מה ללמוד?

איך בוחרים מה ללמוד מבין כל האפשרויות? נראה שבימינו זו באמת בחירה קשה. גם אם אנו אוהבים תחום מסוים, לא תמיד הוא משתלם כלכלית או פרקטי עבורינו…

כל אחד מאיתנו מגיע כמה פעמים בחייו לשאלה הגדולה:

מה ללמוד?

זה יכול להיות חייל משוחרר, תיכוניסט שגמר בגרויות לפני חבריו ואפילו עקרת בית שרוצה לחולל שינוי בחייה. אף פעם לא מאוחר מדי ללמוד, לכולם יש את הזכות ללמוד, ויש שאף יגידו את החובה.

הבעיה מתחילה כשמנסים לחשוב מה ללמוד. בשוק הישראלי ישנם תחומי התחמחות אינסופיים. שיטוט באינטרנט יכול לבלבל מאוד ואף לייאש מאחר ומרוב דובים כבר כמעט לא רואים יער ובטח שלא אוניברסיטה.

הראשונים אולי שניגשו לסייע בשאלה: "מה ללמוד?" היו בעלי אתר 'כיוונים לעתיד'. האתר מבוסס על מחקר רב שנים שהתבצע באוניברסיטה העברית וזכה לפרסום רב. השיטה נקראת סחל"ב והיא מובנית בצורה כזאת שהיא מכסה את כל האפשרויות. סחל"ב עוזרת לכם למצוא כיוון מה ללמוד על פי תכונותיכם והדברים החשובים לכם. האתר גם נותן כמה טיפים חשובים לתהליך בחירת הלימודים.

הדבר החם כיום ברשת הוא 'מיבדק'. מיבדק היא מערכת ייעוץ והתאמה ללימודים. מחקרים שנעשו על משתמשי התוכנה 6 שנים לאחר בחירת המקצוע מראה, ש-86% מהם מרוצים מהבחירה. המערכת חינמית לחלוטין ומומלצת מאוד על ידי גולשים רבים.

רבים אחרים אוהבים דווקא את הדרך האחרת להחליט מה ללמוד:

להיכנס לאחד מהאתרים הרבים שנותנים סקירה על תחומי הלימודים השונים בארץ. ביניהם האתר יורם ולימודים.

החלטה על לימודים היא דבר חשוב. אך חשוב מכך לזכור שלימודים בשונה מנישואים קתוליים הם לא לכל החיים ותמיד אפשר לשנות כיוון. אז גם אם אתם עכשיו מתלבטים מה ללמוד, זכרו שהחיים מפתיעים אותנו כל הזמן. מה שמעניין אותנו עכשיו יכול להיות משעמם עד מוות עוד 10 שנים. לכן קחו את ההחלטה בפרופורציה ולכו עם מה שלבכם נמשך אליו. יגאל שטארק חושב גם הוא כך. יגאל מציג את הדברים כך:

נניח שכל המקצועות היו מכניסים אותו דבר, על מה הייתם הולכים?

אותו הדבר שבחרתם – הוא הדבר שאתם חושקים בו.

לא מוצאים עניין באף אחד מהתחומים? לא יודעים איך לבחור מה ללמוד? יכול להיות שעוד לא הגיע הזמן להתחיל. אז מה הלחץ?

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here