המחשבה על מקצוע לחיים יכולה לעלות במוחנו לא פעם במהלך יום יום, במהלך המחשבות שלפני השינה או אפילו בנסיעה לעבודה. בכל זמן נתון יכול לקרות מצב שבו תחשבו לעצמכם: "למה אני עושה את מה שאני עושה?"… למה אתם הולכים לעבוד במפעל אם יש לכם כישרון בנגינה על גיטרה? למה למלצר אם אתה יודע לשיר? למה לעבוד בחנות בגדים אם קיבלת 700 בפסיכומטרי? הכרנו אנשים כאלה לכאן או לכאן.

אז מהי הסיבה שאנו עובדים בתחום שאנחנו לא אוהבים?

כאשר אנחנו צעירים אנו מתחבאים מאחורי התירוץ שזוהי עבודה ראשונה, צעד ראשון כדי לחסוך כסף ללימודים, להקמת עסק, לטיול שאחרי הצבא או כדי להתקדם בחיים במקצוע ובתחום שאתם אוהבים. כיום בעידן האינטרנט גם בני נוער כבר יכולים להתפרנס ממה שהם אוהבים ויודעים לעשות, מדברים גדולים כמו שירה ונגינה, דרך אומנות, מכירת פריטים לאנשים בחו"ל באמצעות אתרי סחר אלקטרוני ועד דברים פשוטים כמו הכנת סליים או תפעול ערוץ יוטיוב פופולרי. כך שמבחינתנו כל דבר ישמע כתירוץ וכל אחד, בעל כישרון או תשוקה לתחום מסוים כדאי שיפעל באותו התחום.

כיצד נבחר את המקצוע שלנו לחיים?

בשלב הבא נרצה להחליט באיזה מקצוע לעסוק וכיצד נדע שהוא בשבילנו. ובכן, אם יש לכם כישרון מסוים, כדאי לפתח אותו מגיל קטן ככל האפשר (למרות שבדרך כלל אף פעם לא מאוחר מדי) בכדי לעסוק בו כמקצוע ולא כתחביב. יהיה עליכם לקחת את מה שאתם אוהבים ולפרק אותו לגורמים כדי לוודא מה אתם באמת אוהבים. כך למשל ייתכן והתחברתם לעולם הפוטושופ והעיצוב מגיל 12 במחשב הביתי שלכם והכנתם חתימות לפורומים ובגיל בוגר יותר אפילו עבודות כפרילנסרים לבעלי עסקים שונים. בעתיד עשוי להתברר שאתם בכלל אוהבים לעצב ולהיות יצירתיים ולא בהכרח שהאהבה שלכם היא לפוטושופ או להכנת לוגואים ובאנרים. בתחום העיצוב והיצירה תוכלו לרכוש מקצוע של מעצבי פנים, מעצבי חוץ, גראפיקאים במשרדי פרסום ואפילו ליצור משחקים ודמויות בתלת מימד. האפשרויות בלתי נגמרות כמעט בכל תחום ולכן עליכם לפרק את מה שאתם אוהבים ולצעוד בדרך שלכם.

מה השלב הבא?

בשלב הבא תצטרכו לוודא שאתם אכן מתאימים לשם. אם אתם רואים שאתם משקיעים תקופה ממושכת ולא מצליחים לעשות התקדמות אישית ומקצועית בתחום, ייתכן וזה באמת בגדר תחביב אצלכם אך לא בגדר כישרון או יכולת נרכשת וכדאי לכם לפנות לדרך אחרת. ייתכן ואתם אוהבים מאוד כדורגל ואתם בטוחים שיש לכם כישרון, אך כשתגיעו לגיל נוער או לקבוצה טובה יותר תבינו כי אתם אפילו לא בטופ 11 של הקבוצה שלכם. יישארו לכם 2 אופציות: להאמין בעצמכם, להשקיע יותר ולנסות להתקדם או לוותר ולעבור למקצוע אחר שיהיה מקצוע לחיים. הכול תלוי בכם, בסיטואציה, בתמיכה שתקבלו, בגיל שלכם ובתחום בו אתם רוצים לעסוק.

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here