אחד הרגעים הקשים ביותר עבור כל הורה, הוא הרגע בו צריך לחזור לעבודה ולהשאיר את הילד הקטן, במקרים רבים מדובר בתינוק רך בן שלושה חודשים בלבד, עם אדם זר או במסגרת זרה לחלוטין, גם עבור הילד וגם עבור ההורה. לא תמיד יש ברשותכם המלצות אמינות על מטפלת לילדים, וגם אם כן  – תמיד מומלץ לבדוק ולחשוב עבור עצמכם, בייחוד כאשר מדובר בנושא כל כך רגיש. כמו כן הצרכים האישיים שלכם ושל ילדיכם יכולים להיות שונים מאשר של האדם הממליץ, עוד סיבה לבדוק לעומק את האדם בידיו אתם מפקידים את היקר לכם מכל – את ילדיכם.

 כמה דברים שכדאי לדעת לגבי בדיקה ובחירה של מטפלת לילדים:

כאמור, מדובר באחת הבחירות הקריטיות והמשמעותיות ביותר שהורה יכול לקבל בחייו עבור ילדיו, כך שלעתים אפילו מומלץ לפנות אל גורם מקצועי.

  • ראשית יש להבין כי האחריות היא עלינו: בדיקת רקע על מטפלת מוטלת עלינו בלבד, וזאת כי הילדים שלנו לא תמיד יוכלו או ידעו כיצד לבטא את כל מה שקורה להם בעת השהות עם המטפלת, ולעתים אף יפחדו לחשוף את המתרחש. ישנם מקרים בהם אך ורק לאחר שנים רבות הורים גילו פתאום שישנם סימנים או שאפילו התפתחו השלכות כתוצאה מטיפול לקוי. מדובר באירועים טראומטיים אשר עשויים להשפיע על הילד באופן קשה.
  • ביצוע בדיקת רקע מקיפה : בדיקת רקע הינה בדיקה יסודית, אשר חוקרת אודות עבר מקצועי של מטפלת. בדיקה זו כוללת שיחה עם לקוחות קודמים, בדיקה של תיעוד עבר פלילי וכדומה. בנוסף, ניתן ואף רצוי גם להתקין מצלמה בבית נסתרת, זאת על מנת לוודא שהמטפלת הנבחרת אכן מתייחסת לילדכם כראוי ושהיא עומדת בציפיות שלכם. כאמור, בדיקת העבר אינה מהווה אינדיקציה מוחלטת לגבי התאמת המטפלת, כמו בדיקה של התנהלותה בזמן אמת, ופיקוח.
  • סיוע מגורם מקצועי: גם אם מדובר בביצוע בדיקה שגרתית עוד לפני תחילת העבודה, וגם אם מדובר בביצוע בדיקה לאחר שעלה חשד להתעללות, ישנה חשיבות רבה מאוד לבצע התקנה של מצלמה נסתרת בצורה יעילה וחכמה, כי במידה והמצלמה תתגלה, במקרה הטוב ייווצר מצב של אי נעימות ביניכם לבין המטפלת, ובמקרה הגרוע יותר, יש לומר החמור – אתם לא תוכלו לגלות האם אכן התבצעה פעולה פלילית מתעללת כלפי ילדכם, דבר אשר יקשה מאוד על מיצוי הדין במידת הצורך. 

לסיכום, אין ספק כי ישנה חשיבות רבה בהשקעת משאבים על מנת לבחור מטפלת ראויה לילדכם, וכדאי מאוד לבחור נכון ואף להמשיך ולפקח על המתרחש בעת שהם במחיצתה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here