איך לבחור ספק אינטרנט ביתי?
מקור pixabay

אינטרנט משמש אותנו לצרכים פרטיים, עסקיים, לצרכי לימודים ועוד. אנו גולשים באינטרנט כדי לצפות בסרטונים ובסרטים, כדי לחפש אנשי מקצוע, מדריכים, מידע או טיפים, אנו משתמשים באינטרנט כדי להוריד כלים ותוכנות מסוימות או להשתמש בהם אונליין, אנו משתמשים באינטרנט למשחקים, קריאת חדשות, העברת זמן ועוד. כאשר מדובר בחיבור האינטרנט בבית שלנו אנו רוצים לוודא שיש לנו את העסקה הטובה ביותר. זו שתספק לנו את חוויית המשתמש הטובה ביותר ובמחיר המשתלם ביותר. בכתבה זו נבדוק איך לבחור ספק אינטרנט ביתי ועל מה צריך לדגש.

מי הולך להשתמש באינטרנט ולאילו מטרות?

השלב הבא שתרצו לבדוק הוא מי הולך להשתמש באינטרנט ולאילו צרכים. אם הילדים שלכם הולכים לגלוש באינטרנט ייתכן שגם אינטרנט במהירות נמוכה של 15-40 מגה עשויה להספיק להם, במיוחד כאשר מדובר בילדים קטנים. בני נוער הנמצאים שעות בכל יום באינטרנט ייתכן וירצו אינטרנט מהיר יותר, במיוחד אם הם אוהבים לשחק במשחקים שונים אונליין וזקוקים לחיבור מהיר כדי שלא יתקע להם המשחק. גם בני נוער הצופים בסרטים אונליין דרך המחשב ישמחו למהירות גלישה מהירה יותר. במידה ואתם אלה שגולשים במחשב אז השאלה היא באמת מהי המטרה שלכם. האם היא לצרכי עבודה ויצירת הכנסה מהמחשב והאינטרנט או סתם לצורך קריאת חדשות באתרים גדולים?

האם אתם אוהבים להוריד דברים מהאינטרנט?

ככל שמהירות הגלישה שלכם תהיה גבוהה יותר כך גם מהירות ההורדה של הקבצים מהאינטרנט תהיה גבוהה יותר. אם אתם פריקים של הורדות משחקים, סרטים ועוד – תצטרכו ככל הנראה חיבור לאינטרנט מהיר וללא תקלות. במיוחד אם אתם מורידים דברים כבדים כמו סרטים או משחקים חדשים.

מהי המהירות המרבית שהתשתיות באזור שלכם יכולות לספק לכם?

כדאי לקחת בחשבון שמהירות הגלישה באזור שלכם תלויה גם בתשתיות באזור. כלומר ייתכן והתשתיות באזור שבו אתם גרים מתאימות למשל עד 100 מגה ולכן אם תרצו אינטרנט של 200 מגה למשל אתם יכולים רק לשלם על חבילה שכזו אך בפועל תקבלו אינטרנט של 100 מגה. מתי החבילה שלכם באמת תספק לכם את מה שאתם משלמים עליה? כאשר התשתיות באזור המגורים שלכם ישודרגו ותוכלו ליהנות מאינטרנט מהיר יותר. במקרה כזה פשוט הקטינו את החבילה למהירות המקסימלית האפשרית באזור שלכם כדי שלפחות לא תשלמו סתם כסף.

לסיכום; בחירת ספק אינטרנט לבית תיעשה בכובד ראש. חיסכון של כמה עשרות שקלים בחודש בבחירה נכונה של ספק ותשתית במקום אחד וכן בחבילות השונות בין הספקים – יכולה לחסוך לכם מאות שקלים בשנה ואלפי שקלים מצטברים בטווח של כמה שנים על שירותי אינטרנט ותשלומים סתמיים. התחשבו בפרמטרים השונים וקבלו החלטה מושכלת לגבי חבילת הגלישה שלכם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here