בשנים האחרונות ניתן לראות שאחוזי הזגות המתגרשים הולך ועולה. יש כאלו המחליטים להיפרד לאחר כעשרות שנות נישואין, אך יש כאלו שכבר לאחר שנה או שנתיים כבר מחליטים לפרק את החבילה. גירושין של ההורים זה אף פעם לא דבר פשוט, גם למשפחות שלאחר עשרות שנים יחד מבינים באופן הדדי שהזוגיות לא מתרוממת והם צריכים לצאת לדרך חדשה. ההורים והילדים כאחד מרגישים את ההשפעה שיש לגירושין על התא המשפחתי, גם אם ההחלטה הייתה ברוח טובה והדדית. צעד משמעותי כזה דורש ליווי של עורך דין לענייני משפחה.

עורך הדין שמשתלט על המצב

כל החלטה על גירושין, ובכלל כל עניין משפטי הנוגע למשפחה, מוכרחה להיעשות בליווי של עורך דין המוסמך לכך. עולם עריכת הדין מתחלק על פי תחומים – פלילי, משפחה, דיני עבודה, נדל"ן ועוד. כל ורך דין מתמחה בתחום שהוא הכי מתחבר אליו, כך שפעולות הקשורות בתחום המשפחתי מוכרחים להיעשות רק על ידי עורך דין שהתמחה בענייני משפחה.

תחומי העיסוק של עורך דין לענייני משפחה

תחומי העיסוק של עורך דין בתחום המשפחה נחלק לכמה סוגים שונים, אלו העיקריים ביניהם:

  • הסכמי ממון – הסכם ממון הנחתם בין בני זוג הוא אחד מההסכמים החשובים שיכולים לקבוע את עתידם הכלכלי. ישנם זוגות המתחילים את חיי הנישואין חסרי רכוש, וצוברים אותו יחד במהלך החיים המשותפים. אך יש זוגות שאחד מבני הזוג או שניהם בעלי הון אישי או רכוש יקר, כדי למנוע מחלוקות וסכסוכים בנוגע לרכוש הזה במידה והזוג נפרד, מומלץ לערוך הסכם ממון שייערך אצל עורך דין מוסמך לענייני משפחה.
  • גירושין – במידה וזוג נשוי החליט להיפרד ולצאת לדרך חדשה, הם מוכרחים להיעזר בשירותי עורך דין לשם כך. באופן פורמלי תהליך הגירושין מתבצע בבית הדין הרבני, אך כל הפרוצדורה לאחר מכן בנושאי משמורות על הילדים, חלוקת רכוש ועוד נעשים באופן מסודר על ידי העורך דין.

המלצות לבחירת עורך דין לענייני משפחה

נושאים משפחתיים הם דבר עדין ורגיש במיוחד. לכן כאשר בוחרים עורך דין לענייני משפחה, חשוב לבחור אחד בעל ניסיון וותק רב שנים בתחום של ענייני המשפחה. בנוסף העדיפו לבחור עורך דין על פי פגישה והתרשמות ראשונית, חשוב שהוא יהיה אדם רגיש ואמפתי בגלל הנושאים הרגישים שבהם הוא צריך לטפל בענייני המשפחה.

בחרו עורך דין ששני בני הזוג מתחברים אליו וחושבים שהוא הטוב עבורכם, כך שלא תהיה מחלוקת וויכוחים סביב הנושא של העדפת צד אחד של בן הזוג על פני השני.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here