איך לבחור פסיכולוג טוב? איך למצוא פסיכולוג מומלץ?
קרדיט pixabay

החלטתם להתחיל טיפול פסיכולוגי בשעה טובה. כיצד תבחרו פסיכולוג טוב המתאים לכם? מה הפרמטרים לבחירת פסיכולוג מומלץ?

ישנם מספר פרמטרים אשר יסייעו לכם לבחור פסיכולוג מומלץ, פסיכולוג המתאים לכם. בכתבה הבאה נפרט את הפרמטרים והדרך למצוא את הפסיכולוג המתאים לכם, בדרככם החדשה. נחלק את הפרמטרים למהותיים וטכניים. מה הכוונה? מיד תגלו

הסתמכות על המלצות על פסיכולוג טוב

פעמים רבות, בחיפוש אחר איש מקצוע, ולא רק מתחום הפסיכולוגיה, אנו מסתמכים על המלצות של אנשים שאנו מכירים וסומכים עליהם. במקרה של חיפוש פסיכולוג טוב ומומלץ, תוכלו גם כן לברר בסביבתכם הקרובה אם למישהו יש המלצה על איש מקצוע.

במידה ואתם מעדיפים לשמור על אנונימיות בנוגע לטיפול (אף כי חשוב לומר שכיום ההנחה הרווחת היא כי מרבית האוכלוסייה בסטטוס סוציו אקונומי ממוצע ומעלה נעזרת באנשי מקצוע לטיפול נפשי, גם כאשר "הכל בסדר"), תוכלו לקבל המלצות במסגרת אנונימית בקבוצות מסוימות ברשתות החברתיות.

ניתן כיום להעלות פוסט אנונימי באמצעות מנהל הקבוצה, שמציין את הקשיים או את סוג הטיפול הנדרש ואיזור המגורים, ומבקש המלצות לפסיכולוגים באיזור שלכם. תוכלו לקבל חוות דעת נוספת באמצעות שיחה עם הממליץ, ולאחר מכן, כמובן שיחה טלפונית עם הפסיכולוג.

שיחת טלפון או שיחה פרונטאלית עם הפסיכולוג המומלץ

מדובר בשיחה ראשונה, לא טיפול, על מנת להכיר ולהחליט אם אדם זה מתאים לכם. בשיחה זו אתם לומדים להכיר היכרות ראשונית את הפסיכולוג/ית, ובעיקר חשים כיצד אתם מרגישים באינטראקציה עמו/ה. זה המקום לשאול על התמחויות מסוימות כגון חרדה, דיכאון, וגם המקום לשאול על שיטת הטיפול של איש המקצוע.

האם מדובר בטיפול באמצעות שיחה? האם מדובר בטיפול באמצעות יצירה או בעלי חיים? אל תתביישו, שאלו את איש המקצוע מה סוג הטיפול, כיצד מתבצע וכו'.

דבר נוסף שכדאי לבדוק במסגרת השיחה הראשונה הוא קבוצת הגיל עימה עובד הפסיכולוג. האם מתמחה בקבוצת גיל מסוימת? כאשר מדובר בילדים ומתבגרים, יש לבחור פסיכולוג המתמחה בטיפול עבור קבוצות גיל אלו.

השיחה הראשונה, אשר יש לציין כי אינה טיפול, זו שיחת היכרות שמטרתה בעיקר לסייע לכם לחוש ולהרגיש את מי שמולכם, אם בטלפון או אם בפגישה פרונטאלית, עליכם לשאול את עצמכם כיצד אתם מרגישים בנוכחותו של אדם זה? האם נוח לכם? האם אתם חשים כי נוח לכם להיפתח בפניו / בפניה? חשוב שתסמכו על עצמכם ועל מה שאתם חשים ומרגישים.

עד כאן התייחסנו לפרמטרים המהותיים שיסייעו לכם לבחור פסיכולוג טוב, והם החשובים ביותר. לצידם, ישנם פרמטרים אשר ניתן לכנותם \"טכניים\", אשר חשוב להתייחס גם אליה, בעת בחירת פסיכולוג טוב ומומלץ. עבור חלק מהאנשים, פרמטרים אלו אינם טכניים כלל ומהותיים ביותר, לדוגמא היכן ממוקם הפסיכולוג או מה התעריף השעתי.

אנו בחרנו לבצע את האבחנה מכיוון שלפני הכל, חשוב להרגיש טוב עם איש המקצוע, לבחור מישהו שתהיו שלמים עימו, שתוכלו לבטוח בו לאורך התהליך שתעברו. לאחר מכן, מיקום בארץ ותעריף בהחלט חשובים, אך אינם נמצאים בראש החשיבות כמו פרמטרים מהותיים אחרים.

היכן ממוקם הפסיכולוג ברחבי הארץ?

כיום ניתן לבצע פגישות וטיפולים אונליין, מה שמרחיב מאוד את קשת הפסיכולוגים שתוכלו לבחור. עם זאת, לא כל אנשי המקצוע מבצעים טיפולים אונליין, כמו גם עבור חלק מהאנשים, המפגש הפרונטאלי עדיף יותר. לכן כדאי לבדוק היכן בארץ מקבל הפסיכולוג? האם אתם נמצאים במרחק סביר ממנו, אשר יאפשר לכם לנסוע בתדירות שתחפצו?

מה לוח הזמנים שבו ניתן לקיים פגישות עם הפסיכולוג?

ייתכן ואתם פנויים לטיפול בימי שלישי בלבד, והפסיכולוג שאתם מתעניינים או רוצים לקבל ממנו טיפול פנוי בימים אחרים. אחד הפרמטרים הוא בחינת הלו"ז האפשרי לפגישות, וכדאי לבדוק זאת בשיחת הטלפון הראשונה, על מנת לא להגיע למצב בו בחרתם את איש המקצוע שלכם מבין מספר שיחות שקיימתם, ולאחר מכן גיליתם שזה לא אפשרי מבחינת לוח הזמנים.

מה התעריף של הפגישות?

יש כאלו שבהחלט מתייחסים לגובה התעריף כפרמטר מהותי ואין פה נכון או לא נכון. יש פסיכולוגים אשר גובים 350-400 שקלים למפגש ויש כאלו הגובים פי שתיים או פי שלוש. אם גובה התעריף הוא שיקול עבורכם, במיוחד כאשר מדובר בטיפול מתמשך המצריך סדרת מפגשים של מינימום אחת לשבוע או יותר, התעריף בהחלט רלוונטי, וכדאי לשאול לגבי זה כבר בשיחה הראשונה.

בסופו של יום, הדרך בה תבחרו פסיכולוג טוב עבורכם היא מכלול רגשי ובינתי של כל הנתונים אשר רשמנו לעיל. אתם יכולים למצוא פסיכולוג באיזור מגוריכם, בתעריף נוח, בקבוצת הגיל שלכם, הכל "יושב" נהדר אולם האינטראקציה האישית לטעמכם אינה "זורמת". כמו גם תוכלו למצוא איש מקצוע אונליין, בתעריף גבוה יותר, ועם הרגשה הרבה יותר טובה לגבי כניסה עימו לתהליך. מה שחשוב הוא לסמוך על עצמכם ועל ההרגשה שלכם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here