רואה חשבון תפקידו בכוח הוא לדאוג לניהול ספרי החשבונות של העסק. לא משנה אם אתם עוסק מורשה או חברה בע"מ (ולעתים גם כעוסק פטור) תצטרכו את שירותיו של רואה חשבון אמין ומקצועי. רואה חשבון איכותי ומקצועי ידע לנתב את ההוצאות שלהם בצורה חוקית אולם יעילה, כזו שתוכלו לעמוד בה במהלך החודש. בחירת רואה החשבון הנה קריטית כיוון שבחירת רואה חשבון לא מנוסה או כזה שלא יהיה לכם נעים לעבוד אתו עשוי רק להסב לכם ולעסק שלכם נזק.

טיפים לבחירת רואה חשבון:

  • כמה ניסיון יש לו? – הניסיון של רואה החשבון שלכם הוא המרכיב העיקרי והמשמעותי ביותר שאתם צריכים להתייחס אליו. בעוד התשלום החודשי אותו תשלמו על העבודה עשוי להשתנות מרואה חשבון אחד לאחר, הרי שרואה חשבון עם ניסיון יכול לחסוך לכם הרבה יותר כסף מזה שתשלמו לו ולו בזכות הניסיון שהוא צבר לאורך השנים. בעזרת הניסיון שלו הוא יוכל לייעץ לכם לגבי התנהלות פיננסית בעסק ואף לפתור מקרים של חודשים לחוצים.
  • האם הוא גם יועץ מס? – רואה חשבון ויועץ מס אילו שתי מקצועות שונים אולם מרבית רואה החשבון עושים גם הכשרה כיועצי מס משום שהעבודה הולכת ביחד וכך תוכלו לחסוך כסף לשני אנשי מקצוע באיש מקצוע אחד.
  • האם הוא מלווה אתכם גם בתהליך פתיחת העסק? – אם אתם בתחילת דרככם וזקוקים לליווי בעת פתיחת העסק דעו כי רואי חשבון רבים מספקים שירותי ליווי ראשוני בחינם כחלק משירותי הליווי השוטפים שלהם. נצלו זאת וקבלו עזרה בליווי בהליך פתיחת העסק.

עניין של מחיר

האם המחיר החודשי שלו כולל גם הצהרת הון ודוח שנתי? דוח שנתי הוא פעולה שמבצעים פעם בשנה גם אם אתם עוסק פטור ולא הכנסתם אפילו שקל במהלך השנה (פשוט מגישים דוח 0). במידה ואתם עוסק מורשה או חברה בע"מ ישנה חשיבות עצומה אפילו יותר לדוח השנתי שלכם ולדוחות שהוא מציג. באמצעות הדוחות השנתיים תוכלו לפנות לבנקים ולחברות אשראי לקבלת תזרימי מזומנים בעת הצורך לתפעול וקידום העסק. כמו כן, הדוחות הללו יקבעו את גובה התשלומים למקדמות המס שלכם. גם דוח שנתי וגם הצהרת הון (שזהו דוח שמגישים אחת ל3-5 שנים) הנם שירותים שבדרך כלל מתומחרים בנפרד מהעבודה החודשית השוטפת. ישנם רואי חשבון שכוללים את הדוח השנתי בתמחור החודשי וזאת כדי לשמר את הלקוח מבחינתם לאורך זמן ומצד הלקוח הוא חוסך לעצמו תשלומים גבוהים ומפתיעים בסוף השנה.

לסיכום; בחירת רואה חשבון לעסק שלכם היא לא דבר שאתם רוצים להקל בו ראש. בחרו בקפידה את רואה החשבון שלכם וכך תוכלו לחסוך כסף רב בתשלומי המסים וכן בתפעול השוטף של העסק.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here