הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם. כבר מזמן המשפט הזה הוא לא סתם אמירה, אלא עובדה בשטח. כל מי שיש בחזקתו כלב יכול להעיד שהחיים שלו השתנו לטובה מבחינת כל ההיבטים. בגלל אופיו הטוב והאוהב של הכלב, ניתן לומר שהוא אף פעם לא יאכזב את הבעלים שלו כל עוד הוא ירגיש מהם חום, דאגה ואכפתיות. הדעה הזו רווחת גם בקרב חוקרים שונים, באמצעות מחקרים ותצפיות שונות הם הגיעו למסקנה שכלבים שגדלים בבתים עם משפחות וילדים, תורמים מאוד להווי המשפחתי מכמה בחינות שונות כמו הליכוד המשפחתי, האהבה והבילוי המשפחתי יחד. גידול כלב הוא ללא ספק חוויה מרתקת.

גידול כלב שווה אחריות לא קטנה

גידול כלב בבית עם ילדים מלמד אותם גם מהי אחריות, וכמה היא חשובה למהלך החיים. גידול כלב בבית מצריך אחריות רבה, הרי לא מדובר בבובה שמכניסים הביתה. כלב צריך דאגה באופן שוטף הכולל טיולים לפחות פעמיים ביום כדי לעשות צרכים וגם להתאוורר, שתייה נגישה תמיד בכלי נקי ועם מים טריים, אוכל איכותי לפחות פעמיים ביום וכמובן הרבה תשומת לב ומשחק.

מדוע חשוב לשחק עם הכלב ולשעשע אותו

כלבים ידועים במרץ הרב שיש להם, הם אוהבים לרוץ לקפוץ ובעיקר להיות שמחים ואנרגטיים. כדי שהכלב יתעל את כל האנרגיות האלו למשחק ושעשוע, ולא יעשה הרס ונזקים לחפצים שונים בבית – חשוב לשחק אתו לפחות פעמיים במהלך היום, אם לא יותר, העדיפות היא לקחת אותו לגינת כלבים מסודרת שם ניתן לשחרר אותו והוא ישחק עם כלבים אחרים ויוצא הרבה מרץ.

כלבים הנוטים להרוס חפצים בבית, ללעוס נעליים, להפוך את פח האשפה, לטפס על הספות ולשרוט אותן אלו כלבים שהם בעצם משועממים. בגלל שלא משחקים איתם מספיק הם לא יודעים איך לשחרר את האנרגיות שלהם, ולכן הם יהרסו כל חפץ ודבר בבית שהם מגיעים אליהם.

בדיקות תקופתיות אצל וטרינר

בנוסף לאחריות השוטפת על הכלב עם פעילויות, אוכל וטיולים חשוב גם לקחת אותו באופן קבוע לבדיקות וחיסונים שגרתיים אצל וטרינר שעל כל כלב לעשות. ישנם טפילים וחיידקים רבים המסתובבים במקומות בהם כלבים אוהבים לרחרח כמו חול, דשא או צמחייה. כדי לשמור על המערכת החיסונית שלהם, עליהם לעבור חיסונים שגרתיים כל כמה חודשים כדי להגן עליהם מפני מחלות שונות.

מומלץ לעשות מנוי קבוע או שנתי אצל וטרינר הקרוב לאזור מגוריכם, כך תוכלו לקבל תזכורות ועדכונים באופן קבוע בנוגע לבדיקות הנחוצות לכלבכם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here