כאשר אנו יוצאים מהבית ניתקל בסוגים שונים של צמחיה שגדלה ברחוב, בגינות הציבוריות ועל גבי אדניות שנמצאות על אדן החלון. לעיתים מדובר על צמחיה טבעית שגדלה שם ולפעמים אלו צמחים שנשתלו באופן מלאכותי על ידי אנשים שזהו תפקידם. גם בין כותלי הבית ניתן לגדל צמחים שונים. את הצמחים נגדל בתוך עציצים מתאימים ונמקם אותם במקומות שיספקו להם את התנאים המתאימים ביותר.

לא כל צמח ממתאים לגידול ביתי וזוהי גם הסיבה שכדאי להתייעץ עם אנשים שמבינים בתחום לפני שאנו קונים את העציץ. עציצים ניתן למצוא במשתלות מובחרות שם גם נוכל למצוא אנשים בעלי ידע שיוכלו לייעץ לנו איזה עציץ לקנות וכיצד לטפל בו. אם נפעל על פי ההנחיות אז הסיכוי לכך שהוא ימות יקטן באופן משמעותי.

איך לגדל עציץ

ראשית ישנם סוגים רבים של עציצים. הפרמטרים שקובעים לגבי איכות חייו של הצמח הם אור, חום והשקיה. הגורמים הללו משתנים בין צמח לצמח וחשוב להקפיד עליהם מאוד:

  • הצבת העציץ במיקום הנכון היא קריטית ולמעשה זה מה שיקבע כמה זמן הוא יהיה בחיים. אם מדובר על עציץ שזקוק לאור שמש רב אז כדאי למקם אותן בסמוך לחלון שפונה לכיוון דרום. כך ניתן להבטיח חשיפה מרבית לאור יום. אפשר גם להניח אותו בקרבת המרפסת כך שאור היום יחדור ויעטוף אותו.
  • ישנם עציצים אשר זקוקים לחום אך רגישים ליותר מידי אור. במקרה כזה יהיה עלינו להציב את העציץ במקום חמים אך לא בקרבת החלון. אם אין באפשרותנו להרחיק את העציץ מהחלון אז כדאי לבחור חלון שפונה לכיוון מערב או צפון משם השמש מגיעה באופן מופחת.
  • השקיה היא נושא חשוב ויש לפעול על פי ההוראות. השקיה מרובה מידי עשויה לגרום להצפה והמתה של העציץ, מאידך השקיה מועטה מידי עשויה לגרום להתייבשות של הצמח.
  • צמחים בעלי עלים בשרניים זקוקים מין הסתם לפחות מים לעומת עציצים בעלי עלים דקים.
  • הרעיון הוא להשקות את הצמח עד למצב שיוצאים מעט מים מהתחתית של העציץ ולא יותר.
  • ישנם חומרים שונים שתפקידם להעשיר את הקרקע שבה העציץ גדל וניתן להשיג אותם במשתלות ובחנויות ייעודיות. לא כדאי להגזים עם חומרים אלו שכן הם עלולים גם להזיק לקרקע.

חום, מוזיקה ואהבה

חוץ מהצרכים הפיזיים שאנו חייבים לספק לצמח חשוב גם לטפח אותו, להשמיע לו מוזיקה ולדבר אתו (מי אמר קרובים קרובים). הפגנת סימפטיה ותשומת לב עשויים לגרום לעציצים בבית לגדול טוב יותר ולהישאר זמן רבב יותר בחיים

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here