צמיחה עסקית היא השאיפה של כל פעם עסק. אין כמו להיות אדון לעצמך, ליצור את העולם והמציאות שאתה חולם עליה, תוך כדי שאתה משפיע לטובה על חייהם את אחרים עם השירותים/מוצרים שאתה מספק. אם יש לכם חנות – השאיפה שלכם תהיה להגדיל אותה עד לגודל שבו היא ממצה את החזון שלכם. הגדלת חנות יכולה להקפיץ אתכם עוד כמה צעדים קדימה או לקחת אתכם כמה צעדים אחורה אם תעשה בצורה לא נכונה או בטיימינג לא נכון.

הגדלת חנות – מתי הרגע הנכון לעשות זאת?

לא פעם בעלי חנויות שמתכננים מעבר לחנות גדולה יותר, בין אם באותו מקום (למשל בתוך אותו קניון) ובין אם במקום אחר (כמו מעבר החנות לעיר אחרת או רחוב אחר), עושים את המעבר בזמנים לא מתאימים. מעבר של חנות בזמן הלא מתאים יכול לפגוע בהכנסות החנות וליצור לכם פערי תזרים שתתקשו לעמוד בהם. על מנת למזער נזקים שהרי גם כך יש הוצאות רבות במעבר לחנות גדולה יותר, כדאי לכל הפחות לעשות זאת בזמן המתאים.

לדוגמה, אם אתם בעלי מסעדה או בעלי חנות הקשורים במוצרי המזון, זמן טוב להעביר את החנות הוא במהלך החודש של חג הפסח שם יש דרישה פחות גבוהה למזון. אם אתם חנות מתנות, השתדלו להעביר את החנות בזמנים ה"מתים" במהלך השנה שכן במהלך יולי-אוגוסט למשל החופש הגדול ויש יותר תנועה בכל מקום ולכן זה זמן לא מתאים, בחודשים של חגים בולטים כמו פסח, סוכות וראש השנה גם כן לא מתאים לבצע את המעבר שכן אנשים מחפשים לקנות מתנות לחגים וכו'.

כיצד להיות מוכן כלכלית להגדלת החנות?

לפני ביצוע הגדלת חנות, כדאי להכין תכנית עסקית גם אם אתם חושבים שהיא לא נדרשת. מנהלים בעלי ניסיון, גם אם מרוויחים מיליונים, יודעים שכאשר הם נכנסים לסניף חדש ברשת שלהם או עסק חדש – הם מכינים תכנית עסקית כדי לבחון את הכדאיות של ביצוע הצעד המדובר. לאחר מכן יהיה עליכם לבצע את החישובים הנדרשים לאחזקת החנות שהרי גם אם תגדלו את החנות, סביר להניח שיגדלו ההוצאות על סחורה, ארנונה, חשמל, שכירות, דמי ניהול וכד' – אך אף אחד לא מבטיח כי תגדילו את ההכנסות שלכם ולכן תצטרכו להוציא עוד כסף על פרסום או אנשי מקצוע לסידור וארגון החנות. מכאן שכדאי לכם לקחת בחשבון את כל ההוצאות, גם המפתיעות בכדי להכין את עצמכם למעבר נקי ובטוח.

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here