איך להימנע ולטפל בכאבי גב?
pixabay

גם אם לא יהיה לכם זמן ללכת אל הרופא בבוקר, בעזרת כמה טיפים תוכלו להרגיש טוב יותר בערב.
אין מה לעשות, לכל אחד ואחת מאיתנו בשלב כזה או אחר יש כאבי גב מדי פעם, לרוב בגב התחתון. אני כמובן לא מאחל לאף אחד לעבור את הסבל הזה אבל מחקרים מצביעים על כך שלפחות 80% מבני האדם חווים כאבי גב במהלך חייהם.
יחד עם זאת, הדעה הרווחת בקרב מומחים היא שרוב כאבי הגב נגרמים כתוצאה מאורח חיים לא נכון כגון לחץ נפשי, יציבה לא נכונה, הפרעות בהרגלי השינה והעומס הפיזיולוגי והפסיכולוגי במקום העבודה הם הגורמים העיקריים לכאבי גב שלא מפגיעה ישירה בעמוד השדרה.
אלו אחלה חדשות, זה אומר שבאופן כללי, אם תדעו להקפיד על כמה דברים תוכלו להימנע או לפחות לצמצם את הסיכוי לכאבים בעתיד.

כמה טיפים לגב משוחרר יותר

  1. למתוח, לא רק ב – 1 באפריל
    לרוב, כאב גב תחתון יווצר עקב התכווצות בשרירים הגדולים בחלקו התחתון של הגוף. שרירי כופפי הירך, שריר הירך הארבע ראשי ומיתרי הברך כולם יכולים להישחק עם הזמן ללא מתיחות. השחיקה הזאת עם הזמן עלולה להוביל לכאב אינטנסיבי בגב התחתון. הפתרון הקל ביותר למנוע כאבים עתידיים הוא פשוט לעשות מתיחות על בסיס יומי. מתיחות פשוטות מפיגות מתחים, מה גם שתסכימו איתי שזה פשוט מרגיש טוב, לא?
    פשוט הקלידו בגוגל "מתיחות לגב התחתון" ואינספור סרטונים ומדריכים יקפצו לכם מול העיניים.
  2. תן לשים ת'ראש על דיונה
    אני שומע במוחי אתכם אומרים לעצמכם "מה הוא אומר…" אבל כמעט בלתי אפשרי לעשות פעולה מבלי להיעזר בגב וכשהשרירים שלכם מתאמצים אתם חייבים לתת לגוף ולגב בפרט לנוח ולהחלים. התנוחות המומלצות למנוחת הגב הן בשכיבה עליו או בתנוחת עובר טבעית על הצד. חשוב שתשכבו על שטח מוצק לדוגמא על שטיח על הרצפה.
    תוכלו להניח כרית מתחת לברכיים בשכיבה על הגב, או בין הרגליים בתנוחת עובר.
  3. עוד מעידן הקרח…
    שוב אני לא ממציא פה גלגלים, אבל שקית עם קרח יכולה להיות אפקטיבית ביותר כשמדובר בפציעה או מכה קשה הדם זורם במהירות למקום הפגוע. ואף על פי שהתנפחות האזור היא תהליך טבעי של הגוף, יותר מדי נפיחות עלולה להגביר את הכאב ולהאריך את התאוששות הגב. אז הנחת קרח, זה הדבר האינסטינקטיבי הנכון ביותר לעשות להורדת הנפיחות ולהאצה של תהליך ההחלמה. אולם לא רק במקרה חירום הקרח יכול לעזור. הקרח מאלחש כאב ונכון, זה זמני, אבל זה יעזור לכם לשרוד עד שהכאב יעבור או לחלופין עד הביקור אצל הרופא.
    עם זאת, יש לזכור כי שימוש לא נכון בקרח יכול לגרום לכוויות קור. קחו מגבת, טבלו אותה במים חמימים, סחטו את המים ועטפו איתה את שקית הקרח. הצמידו אותה למקום הכואב למשך 12-15 דקות. אם יש צורך חזרו על הפעולה כמה פעמים ביום.

    כשאין ברירה אז אין ברירה

    כל הנכתב מתייחס להרגעת כאבי הגב באופן טבעי. אך איך שסבתא שלי הייתה אומרת – גרם של מניעה שווה יותר מקילוגרם של תרופה. אז נסה לשמור על סביבה רגועה ונוחה על מנת למתן את רמת הלחץ על הגב שלך. שינוי גישה קטן מצדך ישפיע לטובה לא רק על הגב שלך, אלא גם על הרגלי השינה שלך ועל הלחץ הנפשי שלך.

המומלצים שלנו לטיפול בבעיות גב:

טיפול בכאבי גב

דיקור סיני לכאבי גב

יוגה בירושלים

פילאטיס מכשירים

אורטופד כף רגל

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here