פתיתים הם מאכל נפלא (מכונה גם ה"אורז של בן גוריון") וניתן להכין ולאכול אותו עם תוספות שונות לפי הטעם. מדובר בפחמימה חשובה בארוחה18, פחמימה מלאה ומזינה החיונית לשילוב בתפריט התזונה שלכם. הכנת הפתיתים היא מלאכה פשוטה למדי ולא דורשת ניסיון רב בבישול או בהכנת פתיתים בפרט וניתן לעקוב בצורה פשוטה אחר המדריך. תחילה יש לקרוא את המדריך, להכין את המצרכים הנדרשים ולבסוף להכין את הפתיתים כאשר אתם עוברים על המדריך צעד אחר צעד תוך כדי ההכנה.

שלב 1 – הכנת המצרכים:

שקית פתיתים
מלח
פלפל שחור
כורכום
אבקת מרק עוף
פפריקה מתוקה
מעט שמן

אופציה להוסיף בצל קצוץ או גמבות לתבשיל.

שלב 2 – הכנת הפתיתים:

חממו בסיר 2-3 כפות שמן. לאחר חצי דקה-דקה שהשמן רותח שפכו את הפתיתים (הפקידו למדוד את כמות הפתיתים לפי כוס שתבחרו לפני זריקתם לסיר. עבור כל כוס פתיתים הוסיפו כוס ושליש מים.)

לפני הוספת המים הרתיחו אותם מראש בתמי 4 או קומקום (או בסיר נפרד). בינתיים ערבבו את הפתיתים עם השמן עד שיקבלו מעט צבע כהה יותר אך לא שרוף מדי (2-3 דקות בטיגון). כעת רגע לפני הוספת המים הרותחים יהיה עליכם להוסיף את התבלינים ולערבב.

בדרך כלל נאמר שהוספת התבלינים היא לפי הטעם, אולם עבור שקית פתיתים אנו ממליצים על כפית מלח (שגם עליה ניתן לוותר אם מוסיפים אבקת מרק עוף), חצי כפית פלפל שחור, כף גדושה כורכום, כף גדושה אבקת מרק עוף וכפית פפריקה מתוקה. לערבב את כל התבלינים עם הפתיתים לתערובת אחידה.

כעת הוסיפו את המים החמים לפי המידה הרצויה וסגרו את הסיר למשך 5 דקות על אש בינונית. לאחר 5 דקות כבו את האש והשאירו את המכסה על הסיר ל5 דקות נוספות.

שלב 3 – פתיחה והגשה:

לאחר 5 דקות הבישול ו-5 דקות המנוחה כשהסיר עדיין מכוסה, תוכלו סוף סוף לפתוח אותו. כעת שלב הפתיחה הוא קריטי על מנת לא לערבב את השכבה התחתונה עם הפתיתים. במידה ואין חלק שרוף בתחתית הרי שתוכלו לערבב בעדינות את כל הפתיתים ולפתוח אותם. תנו לעשן לעלות ולחום להתפזר מעט אולם אל תחכו יותר מדי לפני הגשה כי מומלץ לאכול חם.

פתיתים לכל מצב

פתיתים הם פתרון נהדר למגוון רחב של הזדמנויות: ארוחה בעבודה, ארוחת ערב או אפילו נשנוש ביניים. את הפתיתים אפשר לאכול עם כל תוספת חלבון שרק תרצו – ביצה, טונה, עוף נקניקיות ועוד.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here