אנו בעם ישראל בורכנו בחגים רבים במהלך השנה. במרבית החגים הללו אנו יושבים ביחד עם כל המשפחה לסעודת החג. כאשר אנו ילדים זה מובן מאליו מבחינתנו להגיע למקום וליהנות מארוחת החג, אולם ככל שאנו מתבגרים וכשמגיע הזמן שלנו לארח או לעזור להורים בהכנות לחג – אנו מבינים כמה עבודה יש ובמה זה כרוך. הכנת התפריט לארוחת החג היא הבסיס לכל סעודה כזו וההכנה שלה היא דבר מורכב.

מדוע חשוב להכין מראש את תפריט הארוחה לחג?

כשאנו מדברים על הכנת תפריט לחג אנו מתכוונים כמובן למניית סוגי המאכלים שנכין לארוחת החג ולא להדפסה של תפריט פיזי בבית דפוס (למרות שזה יכול להיות רעיון לא רע בכלל). הכנת התפריט חשובה מאוד למניעת אי נעימויות שיגרמו כתוצאה מכך שחלק מהאורחים לא יוכלו כלום או כמעט כלום בארוחה עצמה ויצאו בהרגשה לא נעימה בחזרתם הביתה. דברים מסוג זה עשויים לגרום לכך שאנשים לא ירצו להגיע אליכם להתארח בפעמים הבאות וימציאו תירוצים מדוע לא יכולים להגיע או במקרה הגרוע אפילו למריבות בין בני המשפחה.

שלב ראשון – מיהם הסועדים בשולחן?

בשלב הראשון בהכנת התפריט לחג נצטרך להתחשב בכל הסועדים בשולחן. אם יש ילדים צריך להכין מנות שיתאימו גם לילדים כיוון שסביר להניח שאלה לא יוכלו את אותו אוכל כמו המבוגרים בשולחן. אם יש אנשים מבוגרים סביר להניח שהם יצטרכו מנות רכות יותר שיהיה להם קל יותר לאכול כמו פירה, בשר רך או מרק. אם יש אנשים צמחוניים צריך להתחשב גם בהם בהכנת מגוון תבשילי ירקות ו/או מנות צמחוניות שיאפשרו גם להם ליהנות מארוחת החג.

שלב שני – הכנת תפריט:

כעת רשמו את כל הרעיונות שעולים לכם לראש. חלקו את התפריט למנות ראשונות, מנות עיקריות, קינוחים וסלטים. בכל אחד מאלה פרטו את המנות והסוגים אותם אתם רוצים להכין ולכלול בארוחת החג. כרגע רק רעיונות על הדף ללא התחייבות שזו תהיה הרשימה הסופית. השתדלו להתחשב בכל הסועדים בשולחן.

שלב שלישי – סינון לפי תקציב:

בסופו של יום אתם כפופים לתקציב מסוים ולכן לא כל מה שרשמנו מלכתחילה בתפריט יוכל בסופו של דבר להיות מוגש על השולחן. אם אינכם כפופים לתקציב אז מה טוב אך אם אתם כן צריכים לצמצם כמה מאכלים אז עשו זאת תוך כדי התחשבות בסועדים שיושבים עמכם בשולחן. וודאו כי אינכם שוכחים אף אחד ולכולם יש מה לאכול.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here