אורח החיים הקדחתני שמרבית האנשים חיים בו עשוי לגרום לנו לנזק בריאות גדול ולעתים בלתי הפיך. לחץ יכול לגרום להתפתחות של מחלות שונות בגוף, לגרום לעלייה במשקל ובכלל להתפתחות בעיות התנהגות קשות שנובעות מלחץ, חוסר סבלנות, חוסר יכולת לקבל החלטה שקולה והתנהגות אימפולסיבית וחסרת מחשבה. התנהגות מסוג זה עשויה לגרום לבעיות במישורים שונים של החיים: יחסים עם המשפחה, זוגיות, בעיות בעבודה ועוד.

הפחתת לחץ – להלן מספר שיטות שיסייעו לכם בכך

שלב 1 – השתדלו לקום טבעי ולא עם שעון מעורר:

הצלצול הידוע לשמצה של השעון המעורר תמיד מעלה בנו את אותה תמונה בראש שבה מכבים את השעון וחוזרים לישון מתחת לשמיכה החמימה. אם אתם עצמאיים או יכולים לאפשר לעצמכם לקום ללא שעון מעורר אלא באופן טבעי – עשו זאת. זה לא אומר שצריך לישון הרבה שעות אלא לאמן את עצמכם לקום טבעי בשעות מסוימות ולא להיסחף לשינה מרובה. אימון זה חיוני לצורך הפחתת לחץ.

שלב 2 – התחילו את היום 10 דקות מוקדם יותר עם תרגילי יוגה והודאה.

הוכח מדעית ששילוב תרגילי יוגה במהלך היום ובעיקר בשעות הבוקר היא פעולה המסייעת בביצוע הפחתת לחץ ולכן פופולרית מאוד בכל רחבי העולם. השתדלו להודות על כל דבר טוב ולא מובן מאליו שיש לכם בחיים (שזה כמעט כל דבר) תוך כדי התרגילים והנשימות שאתם מבצעים. ככל שתמצאו יותר דברים להודות עליהם, אפילו על הדברים הפשוטים ביותר, כך ייטב.

שלב 3 – השתדלו לעסוק במה שאתם אוהבים:

עיסוק בתחום שאתם אוהבים ולהתפרנס מזה בכבוד יכול אפילו למלא אתכם באושר ואנרגיות טובות ולהעלים לחצים לחלוטין. לא כל אחד מצליח לאפשר לעצמו לעסוק בתחום שהוא אוהב ולכן תחום זה הופך לתחביב. אם אתם אמיצים מספיק לקבל את ההחלטה הזו – נסו לכוון את החיים שלכם בצורה הזו.

שלב 4 – מצאו את הפינה השקטה שלכם במהלך היום:

לא משנה באיזו עבודה אתם עובדים, אם אתם עדיין לומדים בבית ספר או כל דבר אחר שאתם עוסקים בו ביום יום שגורם להצטברות של לחץ אצלכם – מצאו את הפינה השקטה אליה תוכלו ללכת לכמה דקות במהלך היום כדי להירגע, לנשום עמוק ולחזור נינוחים יותר לסדר היום שלכם.

שלב 5 – מצאו תחביב:

מציאת תחביב יסייע לכם בהפחתת לחץ כיוון שתשלבו במהלך היום דברים שאתם אוהבים וזה יגרום ליצר השמחה שלכם לזרוח מספר פעמים במהלך היום. כאשר תשלבו הנאה ותחביבים בחייכם כך יגדל הסיכוי שלכם לשכוח מדיכאונות וכן להפחית לחצים רבים.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here