איך להפסיק שיעול?
FREEPIK

אמנם עונת החורף נמצאת מאחורינו, אך במידה ונסתכל לצדדים נוכל להבחין באנשים רבים שלא מפסיקים להשתעל ולהתעטש. אך שבעוד מזג האוויר מתחיל להתחמם ואנו רוצים לחוות את מלוא הכיף שהשמש והחמימות מציעה, רבים מאיתנו עשויים למצוא את עצמם בהיתקף שיעול שכל כך אופייני לתקופה זו.

חשוב הלבין כי קיימות סיבות רבות ומשונות לשיעול, ולעיתים אין אפילו צורך לטפל בעניין כיון שחולף מעצמו. אך כשהדבר לא מתרחש, חשוב לזכור כי יש מספק פעולות אשר יעזרו לכם להיפטר מהשיעול המעצבן.

מבחינים בין שיעול לשיעול

בשלב הראשון יהיה עלינו להבדיל בין שיעול יבש לשיעול המלווה בליחה. נקודה זו חשובה מאוד כיוון שתעזור לנו לאפיין את דרך הטיפול המתאימה ביותר.

  • שיעול יבש – זהו שיעול ללא ליחה, אשר מתאפיין לרוב בגירוי של מערכת הנשימה.
  • שיעול עם ליחה – כולל ליחה שקופה או לבנה, לעיתים אף יכולה להיות ירוקה או צהובה וסמיכה. הדבר יהיה תלוי במחלה ממנה אתם סובלים והשפעתה על הגוף.

מוכנים לטיפול?

כאמור, קיימות סיבות רבות לשיעול, בין אם יבש או כזה אשר מלווה בליחה. להלן מספר המלצות אשר יקלו על לילות מלאי שיעול וחסרי שינה:

  • במידה ומדובר על שיעול יבש, לרוב תוכלו לקחת תרופות אשר מדכאות שיעול. שימו לב כי חומרים פרמקולוגיים אשר מבצעים פעולה זו עשויים להיות בעלי השפעה ניכרת על הערנות.
  • תכשירים מכייחים יכולים לעזור בהוצאתה של כל הליחה בצורה מהירה יותר, דבר אשר יסייע לסיומו של השיעול. תכשירים מיוחדים אלו נועדו לפרק את הליחה ולהקל את ההוצאה שלה אל מחוץ למערכת הנשימה.
  • במידה והשיעול נגרם מאלרגיות, מומלץ יהיה לפנות אל רואה אשר יסייע בהגדרה מדויקת של הגורם האלרגני, בכל זאת, מדובר באביב הפורח ונעים של ארצנו. עקבו אחר המלצותיו ותועלו לזכות בטיפול המתאים ביותר.
  • קיימות גם תרופות סבתא אשר יכולות לסייע להתמודדות יעילה עם שיעול. לדוגמא – הימנעות מחלב הינה מומלצת מפני שהוא מגביר את השיעול, ולעומת זאת, צריכת דבש לפני השינה יכולה לסייע בהקלה על הכאבים וחוסר בנעימות בגרון.
  • שתייה מרובה תהיה זו אשר תסייע לסמיכות הליחה ותקל על הוצאתה, על כן הקפידו על צריכת מוגברת של מים ותה.

שומרים על הבריאות בכל שלב

זכרו כי במידה ואתם מפגינים תסמינים נוספים מלבד השיעול או במידה והשיעול לא מפסיק, מומלץ יהיה לפנות אל הרופא האישי לצורך אבחנה רפואית מדויקת וטיפול תואם.

מעבר לכך, הקפידו לספק לגופכם את כל מה שהוא זקוק לו, לרבות ויטמין סי אשר חיוני לצרכי הגוף. אז כמו כוס מיץ תפוזים סחוט, ולבריאות!

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here