במציאות שאנו חיים בה כיום הדרך אולי היחידה (או הפחות נדירה) להתקדם בחיים ולהרוויח יותר כסף ממשכורת ממוצעת היא על ידי הפיכה לעצמאי. החיים כעצמאי במדינת ישראל אינם פשוטים, אולם עדיין אלפי עסקים חדשים קמים מדי שנה וההיצע ללקוחות הולך וגדל כמעט בכל תחום. עם זאת, מדובר בחלום הרטוב של כל שכיר כמעט – להקים עסק עצמאי משלו, להתפרנס ממה שהוא אוהב, לעבוד בשעות שנוחות עבורו ולהכתיב לעצמו כיצד להתנהל.

רישום עסק ברשויות:

השלב הראשון בפתיחת עסק עצמאי הוא כמובן רישום העסק ברשויות: מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. כעצמאי תצטרך לדווח על ההכנסות וההוצאות שלך וזאת תוכל לעשות לאחר שתרשום את העסק במשרדי מע"מ ומס הכנסה. גש למשרד המע"מ הקרוב לביתך זוהי התחנה הראשונה שלך. כדאי להכין מראש טופס 821 ולמלא אותו כולל חתימה (ניתן להדפיס אותו מהאינטרנט) וזאת כדי לחסוך זמן במקום. בנוסף, תצטרכו לצלם מראש את ת.ז שלכם ולהגיע עם התצלום. עוד תצטרכו להביא אתכם אישור על קיום חשבון לטובת ההתנהלות בעסק ואם יש לכם מסמכים נוספים הקשורים לעסק כמו חוזה שכירות, חוזה שותפות, תכנית עסקית ועוד.

לאחר שתסיימו את הרישום במשרדי המע"מ תצטרכו לגשת למשרדי מס הכנסה הסמוכים ולהשלים את הרישום של העסק במילוי טפסים נוספים שם. לאחר שתעשו זאת יישלחו אליכם הפנקסים בדואר לכתובת שתמלאו. אלו לא פנקסי שיקים אלא פנקסי שוברים למילוי הפרטים. בדרך כלל כדאי לתת למנהל/ת חשבונות להתעסק עם השוברים ועם ניהול החשבונות של העסק. גם כאשר מדובר בעוסק פטור העלויות יהיו מזעריות יחסית והידע שתצברו לצד הטעויות שתחסכו יהיו שווים את הכסף.

מה לגבי ביטוח לאומי?

ובכן, מכיוון שאתם כבר לא תהיו שכירים והמעסיק שלכם לא יפקיד לכם כסף לביטוח לאומי אתם תצטרכו להפריש בעצמכם את התשלום החודשי לביטוח לאומי. על מנת שזה לא יצטבר לחוב עם ריביות כדאי לכם להירשם בהקדם כעצמאיים בביטוח לאומי. מנהלת החשבונות שלכם (או אתם) תצטרכו ללכת אחת לכמה זמן שהביטוח הלאומי יבקש כדי לעדכן בדוחות ובהכנסות שלכם כיוון שמשם תהיה הנגזרת לסך התשלום שאתם תצטרכו להפקיד לביטוח לאומי.

האם כדאי להיוועץ עם יועץ עסקי?

ובכן תמיד טוב לרכוש ידע מקדים עם איש מקצוע מנוסה. הידע הוא כוח ובעולם בו התחרות גדולה במיוחד כל פיסת מידע יכולה להוות יתרון על המתחרים שלכם. זאת ועוד שידע מקדים בנושא הקמת עסק יכול לחסוך לכם כסף רב, זמן ומשאבים בהתנהלות הראשונית שלכם בעסק.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here