לצערנו לא כולם זוכים לסיים את בית הספר עם בגרות מלאה. לא משנה מהי הסיבה שלא עשיתם את זה אז, הרי שכיום אתם בוגרים וחכמים יותר כדי להבין עד כמה חשוב להשלים את הבגרויות כדי שתוכלו להתקדם ללימודים מתקדמים יותר ולרכוש לעצמכם מקצוע לחיים. השתלבות בשוק העבודה היא חלק קריטי ולכן צעירים רבים אחרי צבא ואפילו אנשים שמתעוררים בגיל מבוגר יותר, מכירים בחשיבות של השלמת בגרויות לצורך התקדמות בחיים.

מכינה קדם אקדמית:

הדרך המומלצת ביותר בדרך כלל היא לפנות למוסד האקדמי שאתם רוצים ללמוד בו ולברר עמו אם יש לו מכינה קדם אקדמאית. ישנן מכינות ייעודיות שיאפשרו לכם להתקבל ללימודים מתקדמים יותר ללא השלמת הבגרות המלאה אבל בתנאי שתעברו בציון מסוים את מבחני המכינה במקצועות הנלמדים במסגרתה. מלבד זאת שגם אם תרצו להשלים את הבגרות המלאה תוכלו לעשות זאת במכינה קדם אקדמית בהרשמה נפרדת מלימודי תואר. לא בכל מכללה/אוניברסיטה יש מכינות להשלמת בגרויות אז כדאי לכם לבדוק זאת מראש.

האם אני יכול להשלים בגרויות באופן עצמאי?

לאלה מכם שמעדיפים ללמוד לבד ולהגיע רק למבחנים עצמם תוכלו לברר עם בית הספר שלמדתם בו אם אתם יכולים להירשם ולגשת למבחנים במועדי הבגרויות של אותה תקופה (חורף/קיץ) או שתצטרכו לגשת למבחנים אקסטרניים מחוץ לבית הספר. לאחר שתבררו היכן יהיו המבחנים שלכם, תרשמו אליהם והיכנס לאתר של משרד החינוך לברר אודות הנושאים הנלמדים לקראת הבגרויות. תוכלו גם לגשת לחנויות הספרים ולקנות ספרי מיקוד או לרכוש קורס דיגיטלי באינטרנט כדי ללמוד טוב יותר את החומר.

האם אני לא יכול ללכת לפסיכומטרי ולגמור עם זה?

השלמת בגרויות היא חלק חיוני בקבלה ללימודים גבוהים כמעט בכל מוסד אקדמי. רוב המוסדות האקדמיים יבקשו מכם בגרות מלאה ואפילו ממוצע ציונים גבוה, בעיקר במקצועות לשון, מתמטיקה ואנגלית. כך שבכל מקרה תצטרכו להשלים בגרויות. בין אם באופן מלא או חלקי זה תלוי בסוג המכינה שתעשו, במקצוע שאתם עתידים ללמוד ובמוסד האקדמי שיקבל אתכם.

ואם אני רוצה ללמוד ללא תעודת בגרות?

בעידן הטכנולוגי שלנו אפשר לרכוש מקצוע ולהשתכר לא רע גם ללא תעודת בגרות מלאה. העידן הטכנולוגי שלנו מציע שורה ארוכה של לימודים באינטרנט. כך שאתם יכולים לרכוש מיומנויות בגוון רחב של מקצועות עמם תוכלו להתפרנס בכבוד לאחר הלימודים. כמובן שהעדיפות הראשונית תהיה להשלים בגרויות באופן עצמאי, אולם תדעו שלא משנה מה תמיד יהיו דלתות פתוחות בפניכם אם רק תאמינו בעצמכם ותלכו בדרך הנכונה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here