דירה פרטית היא חלומו הגדול של כל אחד. בישראל לא חסרים אנשים אשר נודדים מדירה שכורה אחת לאחרת ואינם מצליחים למצוא דירה טובה ולהשתכן בה. שנים על גבי שנים הם אוספים כסף, עד שמגיע הרגע לקחת משכנתא על דירה ולרכוש את הדירה המיוחלת. אבל לפני הכול, גם בעת לקיחת משכנתא יש צורך להביא בחשבון כמה מאפיינים.

7 טיפים לבחירת משכנתא על דירה

מעוניינים לקחת משכנתא על דירה בראש שקט? אלה כמה טיפים שיוכלו לעזור לכם לעשות זאת:

  • לעקוב אחר המצב בשוק – לפני שאתם לקוחים משכנתא, חשוב לבחון את מצבו של השוק ברגע נתון. לשם כך כדאי להיכנס לאתרי אינטרנט העוסקים בתחום הכלכלה.
  • לעבור קורס – אתם יכולים להגדיל ראש ולהירשם לקורס יועצי משכנתאות. הקורס ייתן לכם ידע וכלים מעשיים שיעזרו לכם בבחירת המשכנתא שלכם. ומי יודע? אולי בסופו של דבר תהפכו ליועצי משכנתאות בעצמכם?
  • להתייעץ עם מקצוענים – אם אתם מעוניינים ללכת על בטוח ולוודא מתי זה הזמן הטוב ביותר לקחת משכנתא, כדאי לפנות ליועצי משכנתאות אשר ישמחו לעזור לכם.
  • להביא בחשבון את כל הסעיפים הקטנים – כאשר אתם משלמים על משכנתא על דירה, אינכם מחויבים בתשלומים עבור המשכנתא בלבד. ישנם תשלומים נלווים נוספים שעליכם להביא בחשבון. לדוגמה, תשלומי ביטוח שהבנק דורש מכם לשלם. אלה אותם תשלומים שנועדו להבטיח שתוכלו להחזיר את כל המשכנתא בסופו של דבר.
  • חשבו בעצמכם – לא כל אנשי המקצוע מוכנים לספק לכם מידע על העלויות הכוללות של המשכנתא. לפיכך, באתרי האינטרנט השונים ניתן למצוא מחשבון משכנתא ולחשב את כל הדרוש.
  • להכיר את המסלולים – בדומה לקרנות פנסיה, גם בעת לקיחת משכנתא על דירה ניתן להצטרף למסלולים שונים כמו מסלול ריבית משתנה הצמודה למדד או מסלול משכנתא הצמודה למדד. חשוב לבדוק את המסלולים השונים ולבחור את המתאים ביותר.
  • בוחרים את הבנק – בעת לקיחת משכנתא אתם יכולים לבחור את הבנק שממנו תוכלו לקחת את ההלוואה. זה לא מוכרח להיות הבנק שלכם דווקא. כדאי לברר איזה מבין הבנקים מציע לכם את תנאי המשכנתא הטובים ביותר.

המשכנתא המשתלמת

אף על פי שבתחילת הדרך עשויה לקיחת משכנתא להיראות לכם כמו הוצאה כלכלית אחת גדולה, בסופו של דבר אתם תוכלו להרוויח ממנה בעתיד הרחוק. אם מדובר בדירה רגילה, תוכלו להשכיר אותה לאחרים ולקבל ממנה הכנסה פאסיבית. כמו כן, במקרים אחרים אפשר להקים עסק בתוך הדירה עצמה ולהתחיל להרוויח ממנו.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here