כל נהג מכיר את השיקול שמנקר במוחו לפני שהוא מני את הרכב, האם הנסיעה כדאית או שמא אולי עדיף לדחות אותה למועד מאוחר יותר. אמנם ישנת נסיעות רבות אשר אין לנו ברירה ועלינו לבצע אותן כמו למשל נסיעות לעבודה או לסידורים. מאידך כאשר מדובר על נסיעות אלו נוכל תמיד לבחור בתחבורה ציבורית ועל הדרך לחסוך בדלק.

הדלק בארצנו נחשב ליקר יחסית והוא מהווה אחוזים ניכרים מההוצאה החודשית של כל נהג ונהגת. בהנחה שהרכב הוא פרטי אז הדלק יכול להגיע להוצאה בשיעור של כ-30% מההוצאה החודשית. עובדה זו מביאה אותנו למסקנה שכדאי לעשות מה שניתן על מנת להשיג חיסכון בדלק.

מה ניתן לעשות על מנת לחסוך בדלק

ישנן כמה דרכים להגיע ממקום למקום והרכב הפרטי הוא רק אחת מהן. אפשר כמובן לנסוע בתחבורה ציבורית או ללכת ברגל. בכל אפשרות יש יתרונות וחסרונות שונים:

  • אם אנו נוסעים ברכב פרטי אז מומלץ כמובן לעקוב אחר צריכת הדלק שלנו. זאת על מנת להבין כמה כסף אנו מוציאים על תדלוק.
  • ישנם רכבים חסכוניים מאוד בדלק וישנם כאלו שמוגדרים כשתיינים. כמובן שאם תבחרו ברכב חסכוני אז לעיתים תיאלצו להתפשר על ביצועים. מצד שני החיסכון בדלק יאפשר לכם להשקיע בדברים אחרים שגם הם נחוצים.
  • נהיגה במהירות של 100 קמ"ש בכביש בין עירוני נחשבת לחסכונית למדי. אם אתם מורגלים בנהיגה מהירה אז יש לזה בחיר והוא מתבטא בצריכת דלק מוגברת.
  • כאשר הרכב עומד בחניה אז מומלץ שלא להשאיר אותו פועל.
  • כדאי לבצע את הטיפולים של האוטו בזמן, כך תגרמו למנוע לתפקד בצורה מיטבית.
  • עדיף כמובן להחזיק רכב חדש ועדיף בעל מנוע היברידי שמוריד את צריכת הדלק בצורה משמעותית.

נסיעה בתחבורה ציבורית

אמנם היא לא נחשבת למדויקת ביותר, אך בדרך כלל לא תמצאו את עצמיכם מאחרים לעבודה או לפגישה כל שהיא. נסיעה באוטובוס היא נוחה מאוד, ממוזגת וניתן אפילו להשלים בה שעות שינה. הנסיעה  היא אמנם לא בחינם אך היא זולה יותר ממחיר הדלק שתשלמו על רכב פרטי. גם הרכבת היא כלי תחבורה נוח מאוד והיתרון שלו ההוא שאין פקקים שכן היא נוסעת על מסילה משלה ללא קשר למה שמתנהל על הכבישים.

אם זכיתם לגור בקרבת מקום העבודה שלכם אז תוכלו להשתמש ברגליים או להשיג זוג אופניים חשמליות (או מכניות) וגל לעשות קצת כושר לפני העבודה. בכל דרך שתבחרו חשוב להישמע לכללים ולא לעבור על החוק.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here