כל אחד רוצה להגיע למצב שיש לו בית משל עצמו, ללא משכנתא ושהבית יהיה רשום על שמו. בעוד אחדים מסתמכים על ירושות, אחרים פועלים לטובת קניית הבית שלהם בעצמם. חשוב לציין כי משכנתא היא פתרון טוב למי שאינו יכול לחסוך סכום גדול כל חודש או למי שמעדיף לשלם את המשכנתא מאשר שכירות. בצורה זו לפחות הבית יהיה רשום על שמכם לאחר 15-25 שנים של תשלום המשכנתא. אז איך אפשר בכלל לחסוך כסף לבית? כיצד זה אפשרי?

ראשית – לאיזה בית אתם שואפים?

לחסוך חצי מיליון שקל לבית זה לא אותו דבר כמו לחסוך מיליון וחצי שקל לבית. כאשר מדובר בדירה בבניין היא לרוב תהיה זולה יותר מבית קרקע במושב. גם בין המושבים השונים יש מחירים שונים לפי גודל הבית, סוג המושב, הקרבה שלו לים, סוג הקרקע ועוד. דירה בבניין יכולה לעלות כמה מיליונים אם תבחרו בדירה יוקרתית בבניין יוקרתי, אולם במרבית הערים קיימים רחובות שלמים של בניינים ישנים ומאוכלסים, שאולם אינם נחשבים לסביבה הכי איכותית ונעימה, אולם רבים שוכרים שם דירה מפאת מחירי השכירות הגבוהים בשוק ויוקר המחיה.

אם בית בחצי מיליון שח יספיק לכם אז תוכלו להתחיל בתכנית החיסכון כדי להגיע לבית מסוג זה. במידה ואתם שואפים לבית יוקרתי יותר, תוכלו לרכוש בית בחצי מיליון לצורך השקעה. משום שמחירי הבתים רק הולכים ועולים כל הזמן מדובר בנכס שעתיד להימכר בעוד כמה שנים בסכום גבוה יותר מזה שקניתם אותו, זאת ועוד שבינתיים תוכלו לגבות דמי שכירות שיגדיל את ההכנסה החודשית שלכם והאפשרות שלכם לחסוך יותר בכל חודש.

כמה טוב לחסוך בכל חודש?

עשו לעצמכם את החשבון – אם אתם יכולים לחסוך כ-3,000 ₪ בכל חודש הרי שלאחר שנה יהיו לכם 36 אלף שקלים ורק לאחר 10 שנים יהיו לכם 360 אלף שקלים. לפי החישוב הזה ייקח לכם בערך 15 שנים של חיסכון להגיע לבית משלכם ללא משכנתא והלוואות. נכון שמדובר בדירה קטנה, אולם אם תצליחו להגדיל את הסכום החודשי שלכם שהולך לחיסכון, תוכלו לקצר משמעותית את זמן החיסכון שלכם. לאחר שתגיעו לדירה משלכם תוכלו להחליט האם היא מספיק עבורכם לגור בה, או שאתם מעוניינים לקנות אותה לצורך השקעה, לקבל דמי שכירות מדייר שיאייש את הדירה בינתיים ולהמשיך לחסוך לבית חלומותיכם.

לסיכום; לחסוך לבית זה לא כמו לחסוך לרכב, תאלצו להתאמץ ולחסוך כסף ביחד עם בני/בנות הזוג שלכם בכל דרך אפשרית. לחיות בצניעות ובצמצום עד שתגיעו ליעד שהצבתם לעצמכם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here