הורים הנכנסים למאמר זה בוודאי חושבים שנפלנו על הראש, ובצדק. שנת תינוקות, לרוב, כוללת לפחות שתי יקיצות במהלך הלילה, בכי ועוד מעט בכי לקינוח. ולכן, היום נלמד איך לישון שינה אגדית (לא כמו של היפהפייה הנרדמת, אל דאגה) וחלומית, כזו שתתעוררו ממנה ולא תחטאו ללחוץ שוב על הנודניק, ושוב, ושוב, ושוב עד שיהיה מאוחר מדי, כי כבר איחרתם לעבודה. *ייתכן ומבוסס על סיפור אמתי.

המתכון לשינה ערבה

כמה פעמים שמעתם ביטויי זלזול בשינה? הפסקתם לספור? ובכן, אנשים רבים נוטים לזלזל בשינה, בטענה ש"נישן בקבר", "המלאכה מרובה" ו"שינה זה לחלשים". זה הזמן להפריך את הטענות הללו, שכן שינה בריאה ותקינה היא אחד הגורמים החשובים לרווחתנו הנפשית והפיזית. ומסיבה זו, חשוב מאוד להעלות את הנושא לסדר היום.

  • דפוסי שינה – ערניים בלילה וישנוניים בבוקר? ייתכן שדפוס השינה הביולוגי שלכם הוא כשל ינשופי לילה. מספר מחקרים הוכיחו את הנושא והראו כי אכן קיים דפוס שינה שונה שבו השעון הביולוגי עובד הפוך. במידת האפשר, מומלץ לדבוק באופי השינה הנוח לכם תוך שמירה על סביבת שינה תקינה בשעות היום ומציאת עבודה שתתאים לדפוס (משמרות לילה).
  • סביבת שינה נטולת הפרעות – כדי למנוע הפרעות והסחות דעת, חשוב לנטרל את כל הגורמים המפריעים לשינה. החשיכו את האור לחלוטין, כבו מכשירים חשמליים ושמרו על הדממה. באם הסביבה שלכם מרעישה או מוערת ולא ניתן להימנע מכך, השתמשו בכיסוי עיניים ובאטמי אוזניים.
  • סביבת שינה נוחה – חשוב לבחור במיטה בעלת מזרן נוח ובכרית נוחה המתאימות למבנה גופם של הישנים. ישנן כריות אורתופדיות המכילות ויסקו-ג'ל, ספוג אלסטי שמתאים עצמו לקימורי הגוף השונים. בנוסף, ישנן כריות המכילות חומרי אלוורה ובכך שומרות על טמפרטורה נעימה ומרעננת.
  • לפני השינה – הימנעו מצפייה בטלוויזיה ומאימוני כושר בסמוך למועד השינה. כך תימנעו מלהמריץ את הגוף ומלהגיע למצב של ערנות. בנוסף, מומלץ להימנע מצריכת מזונות ומשקאות מעוררים, דוגמת קולה, שוקולד, קפאין ואלכוהול.
  • תבנית שינה – כדי לשמור על דפוס שינה מאוזן ויציב, יש לשמור על קימה ושינה בשעות קבועות, גם בסופי השבוע ובחופשים. שינויים בדפוס השינה משבשים את הפרשת ההורמון ועשויים להוביל להפרעות במחזור השינה. מלטונין הוא הורמון טבעי המופעל בידי השעון ההיפותלמי, כאשר היום מחשיך. הפרשת ההורמון מובילה לתחושות העייפות המוכרות.

לכן, בסופי השבוע מומלץ להתעורר בשעת השינה הקבועה, להתנועע ברחבי הבית למשך כשעה לפחות ולאחר מכן להירדם שוב כשכעת השינה הזו לא צפויה להשפיע ולשבש את השינה.

לילה טוב ושינה מתוקה, ישנוניים!

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here