כמעט כל אחד מגיע לרגע שלו בחיים שבו הוא רוצה לכתוב ספר. לא משנה אם מדובר בספר הרפתקאות מלהיב, סיפור דרמה טוב או אפילו ספר אוטוביוגרפי המספר על חיינו מתוך מחשבה שהניסיון והידע שלנו יכול לתרום גם לדורות הבאים. בעבר כדי להוציא ספר לאור הספר היה צריך להיות מיוחד במינו או שאתם, כמחברי הספר, הייתם צריכים להשקיע עשרות אלפי שקלים. כיום בהשקעה של כמה אלפי שקלים בלבד אפשר לא רק להוציא ספר לאור אלא גם ספר אלקטרוני.

מהו ספר אלקטרוני והיכן ניתן לקרוא אותו?

ספר אלקטרוני הנו ספר הכתוב בקובץ במחשב, כאשר הקריאה שלו מתבצעת גם דרך המחשב. בדרך כלל מדובר בקובץ PDF, אותו ניתן לקרוא מכל מחשב בעל התכנה החינמית adobe reader ולקרוא בו בקלות כאילו היה זה קובץ WORD. גם לספר האלקטרוני יש עיצוב שער, תוכן עניינים ועיצוב פנימי לספר ולרוב יהיה כיף יותר לקרוא אותו. זאת ועוד שלא צריך להיסחב אתו ממקום למקום וכי ניתן בקלות לקרוא קבצי PDF באמצעות כל סמארטפון כיום.

האם יותר קל למכור ספר רגיל או ספר אלקטרוני?

כדי למכור ספר רגיל תצטרכו להתחבר להוצאה לאור מוכרת שתעזור לכם להפיץ את הספרים שלכם ברשתות הספרים המוכרות כמו צומת ספרים, סטימצקי וכד', כאשר לאלה יש סניפים בכל רחבי הארץ. עם זאת, כאשר החנויות הללו טובעות בספרים, אם לא תקבלו נתח גדול יותר על המדף כנראה שהספר שלכם יבלע בין הספרים האחרים ובכל מקרה תצטרכו לשווק את הספר בדרכים אחרות ולגרום לאנשים לחפש אחר הספר שלכם. כאשר מדובר בספר אלקטרוני יש אינספור דרכים שהאינטרנט מאפשר לנו למכור בהן את הספר כמו למשל דרך: אמזון, איביי, דרך בלוג פרטי משלנו, דרך הפייסבוק ודרך אתרים נוספים ופלטפורמות שיווק שונות.

מה הסופרים המודרניים עושים כיום?

כיום מרבית הסופרים המודרניים שמוציאים ספרים רבים לאור, מעדיפים להפיץ את הספר באמזון תחילה ולשווק אותו אונליין. במידה והספר מקבל תגובות טובות והופך לרב מכר אונליין, קל להם להדפיס אותו פיזית  ולשחרר אותו לחנויות כאשר יש להם גם תג של רב מכר. בין אתם מחוברים לעולם האינטרנט ולמחשבים ובין אם לא, כדאי לכם לנסות לפרסם את הספרים הראשונים שלכם באמצעות האינטרנט, גם אם זה אומר לשכור איש מקצוע שיסייע לכם בהכנת הספר ובהפצתו ברשת. דעו זאת שבפרסום אונליין יהיה לכם אחוז רווח גדול במאות אחוזים מזה שתקבלו אם תתנו לחברת הוצאה לאור לפרסם את הספר עבורכם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here