פוסטים לפייסבוק הינם סוגי תכנים הנקראים "סטטוסים" אותם אנו מפרסמים בעמוד העסק בפייסבוק על מנת לחלוק תוכן עם הקהל שלנו בעמוד. התכנים הללו יכולים להופיע בצורה של טקסט, תמונה או סרטון ווידיאו ולעתים יותר מאופציה אחת (לדוגמה טקסט + תמונה מצורפת). חשוב לשתף תוכן בעל ערך בתדירות גבוהה על מנת לשמור על קשר עם הקהל שלכם ולקרב אותו אליכם. מכיוון שמדובר בהרבה פוסטים במהלך החודש אתם בטח כבר נטולי רעיונות או מראש לא יודעים מהיכן להביא את הרעיונות הללו. אם כך המצב – המשיכו לקרוא.

שלב 1 – סוגי הפוסטים לפייסבוק:

ראשית יהיה עליכם להכיר את סוגי הסטטוסים השונים. אם תגוונו את תכנית שיתוף התוכן שלכם בסטטוסים מסוגים שונים יהיה לכם קל יותר לכתוב ולשתף סטטוסים לאורך זמן, לשמור על מקוריות לטווח ארוך וגם לשמר את הקהל שלכם ולקרב אותו אליכם.

סטטוס מידע – זהו הסטטוס הנפוץ ביותר בו אתם הולכים לשתף מקטע מידע מסוים בנושא כלשהו שקשור בעסק שלכם או שמוסר ההשכל שלו קשור בחזון העסק שלכם. כך למשל אם אתם יועצים עסקיים תוכלו לשתף סטטוס מידע בנושא מקרה בוחן שעשיתם בקרב עסקים שאתם מייעצים להם, תוכלו לשתף מידע סטטיסטי מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שיכול להוביל למידע חשוב ומלמד ותוכלו אפילו לשתף מדריך כלשהו להבאת לקוחות נוספים לעסק למשל. סטטוס כזה יהיה בין כמה עשרות מילים לכמה מאות מילים בדרך כלל.

סטטוס טיפ – סטטוס המחלק טיפים קצרים ובעלי ערך בדרך כלל לא יותר מפסקה אחת של כמה עשרות מילים.

סטטוס הפעלה –  סטטוסים שמטרתם להפעיל את הקהל באמצעות חידות, משימות והפעלות שונות על מנת לשמור על קשר הדוק עם הקהל, להטמיע את שם המותג אצלם ולהגדיל את המעורבות בעמוד העסק.

סטטוס שיווקי/מכירתי – סטטוסים שמטרתם לשווק/למכור משהו.

סטטוס תמונה/סרטון – שיתוף של סרטון מסוים או תמונה עם כיתוב בתוכה שמעבירים מסר מסוים.

שלב 2 – כיצד נמצא רעיונות לפוסטים מעניינים לפייסבוק?

יש כמה וכמה אופציות למציאת רעיונות מעניינים לכתיבת פוסטים לפייסבוק. ראשית – הדרך הפשוטה ביותר היא לרשום את כל הרעיונות שעולים לכם לראש. דבר נוסף שתוכלו לעשות הוא לראיין אנשים קרובים אליכם על דברים שאולי היה מעניין אותם לקרוא עליהם בהקשר של העסק שלכם. אם למשל יש לכם עסק בתחום ההדברות – שאלו אנשים קרובים אליכם מה היו רוצים למצוא מבחינת תוכן אם היו מחפשים מדביר באינטרנט. תוכלו גם להיכנס לעמודים עסקיים ואתרים של חברות מתחרים בארץ ובעולם ולמצוא נושאים רבים שכבר אחרים חשבו לכתוב עליהם ואתם יכולים לכתוב בצורה ייחודית על אותו נושא ולהעניק גם ערך רב לקוראים שלכם.

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here