איך ללמוד HTML

HTML למרות מה שכולם חושבים היא איננה שפת תכנות, אלא יותר שפת עיצוב (טקסט בעיקר) שבאמצעותה ניתן לאפיין את תצוגת התוכן באתר. באנגלית HTML הוא בעצם HYPER TEXT MARKUP LANGUAGE כלומר שפה לסימני עריכה לתמלילי על. זוהי שפת הבסיס לכל עולם התכנות וגם היום כאשר שפות התכנות מסובכות ומורכבות יותר, עדיין הHTML הפשוט מהווה את הבסיס להכול.

אז איך ללמוד HTML ומה ניתן לפתח באמצעות HTML?

שפת עיצוב HTML תאפשר לכם לבנות עמודי תוכן פשוטים, דפי אינטרנט אותם תוכלו להציג אשר מופיעים בכל הדפדפנים ואלה יכולים לקרוא אותם. קבצי HTML נשמרים בסיומת של HTML או HTM וכיום כמעט כל מסמך ועמוד באינטרנט מבוסס על HTML. זוהי כאמור שפת הבסיס לכל מי הרוצה ללמוד תכנות ולפתח דברים, החל מאתרי אינטרנט ועד תוכנות וכלים שונים.

כיצד נלמד HTML במהירות וביעילות?

אנו יודעים שלא מספיק רק ללמוד מהר אלא גם ללמוד אותו בצורה יעילה. כל דבר שאנו לומדים מהר ללא תרגול יגרום לנו ככל הנראה לחזור שוב על החומר ולבזבז כפול זמן ממה שציפינו. עם זאת, עדיין ישנן שיטות ללימוד מהיר יותר של HTML ומכיוון שמדובר בשפה הבסיסית ביותר כדאי לדעת שהיא גם הקלה ביותר ללימוד.

שלב ראשון – הכירו את עולם התכנות והHTML

בשלב ראשון אנו ממליצים להשקיע לפחות 15 דקות בקריאת 2-3 מאמרים על HTML ומה השפה אומרת. אם יש לכם מושג כללי לגבי מהי השפה וכיצד היא יכולה לעזור לכם תוכלו להתקדם ישר לחלק הלימודי.

שלב שני – למדו את הבסיס:

בשלב הזה תצרו כבר את עמוד הHTML הראשון שלכם. למדו את הבסיס של פתיחת קובץ טקסט עם הסיומת המתאימה ופתחו את הקובץ בדפדפן במקביל לעבודתכם על קובץ הטקסט כדי להתקדם.

שלב שלישי – לימוד תגיות ואלמנטים:

כעת יהיה עליכם לכתוב פסקה או עמוד תוכן כלשהו ולהתחיל ללמוד את התגיות והאלמנטים הבסיסיים של השפה. לHTML יש הרבה תגיות ואלמנטים אותם תלמדו לאורך הזמן אבל למדו את הבסיס כדי להתחיל לשחק עם הטקסט וללמוד את השימוש בשפה.

שלב רביעי – חלוקה לפסקאות וסידור כותרות:

כעת חלקו את הטקסט שלכם לפסקאות וכותרות. למדו מהן כותרות H1-6 ומה ההבדל ביניהן לא רק מבחינת הגודל אלא גם מבחינת המשמעות. סדרו את התוכן שלכם לפי פסקאות וכותרות וארגנו את הטקסט.

שלב חמישי – אלמנטים נוספים:

למדו כעת לשלב אלמנטים נוספים בטקסט שלכם כמו קישורים, תמונות, טבלאות, קבצי PDF ועוד. צרו את עמוד הHTML הסופי שלכם לפרק זה בלימוד.

זה היה המדריך ללימוד מהיר של HTML. הקדישו לא יותר מ20-25 דקות לכל אחד מהשלבים וגלו איך תוך כמה שעות תוכלו ללמוד HTML ברמה מעמיקה וגבוהה יותר ממה שחשבתם שאתם יכולים ללמוד בכמה השעות הללו.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here