כמה פעמים אתם אומרים לעצמכם במהלך היום: "אם רק הייתה לי עוד שעה ביום הייתי מספיק יותר?". לכולם יש 24 שעות ביממה ובכל זאת יש אנשים שמספיק לנהל אורח חיים שכולל קריירה, גידול ילדים וניהול סידורי הבית ויש אנשים שמאבדים את עצמם בעבודה ושם מתחיל ומסתיים היום שלהם. כיצד זה קורה? איך זה יכול להיות שיש אנשים שעומדים את אותה כמות שעות שאתם עובדים ויש להם זמן לקרוא ספר ולכם אין? איך הם יכולים לשטוף את הרכב שלהם ואתם לא מספיקים? זמן אבוד הוא בעיה של רבים מאתנו.

מהו זמן אבוד?

יש משפט שאומר "כסף בא כסף הולך". הכוונה כאן לכך שמדובר בכלי חומרי שאפשר לייצר אותו גם אם אנחנו מבזבזים ממנו. זמן שמתבזבז הוא זמן אבוד שלא נוכל לייצר. זמן הוא המשאב הכי יקר שלכם היום ולכן עליכם לדעת לנצל אותו כראוי כדי להספיק יותר. איננו מתכוונים לכך שתספיקו לעבוד יותר אלא שתספיקו לעשות יותר דברים שממלאים אתכם, יותר סידורים ולנצל את הזמן יותר ביעילות. את הזמן אי אפשר להחזיר לאחור ואי אפשר לייצר יותר זמן במהלך היום, אבל בהחלט אפשר לנצל את הזמן יותר טוב כדי להספיק יותר.

להלן מספר טיפים מעשיים לניצול הזמן טוב יותר במהלך היום:

1 – הימנעו מבזבזני זמן – לעתים אנו נכנסים לפייסבוק או לרשת חברתית אחרת "רק כדי להתעדכן" ואומרים שאחרי דקה נצא ומוצאים את עצמנו נסחפים לעולם שלם של תוכן שמרתק אותנו במשך דקות ארוכות ולעתים אף יותר. יש אנשים שזה קורה להם יותר מפעם אחת ביום ולכן כדאי להימנע מכך. אם אתם משתמשים ברשתות החברתיות שלא לצרכי עבודה אלא רק לכיף – הקצו לכך זמן ייעודי במהלך היום ועמדו בו. מלבד זה ישנם בזבזני זמן רבים אחרים שגוזלים את הזמן היקר שלכם כמו לקוחות מסוימים, אנשים חופרים שרק מחפשים שאתם תעבירו להם את הזמן ועוד.

2 – נהלו סדר יום ברור – כתבו לעצמכם את המשימות שיש לכם לבצע באותו היום והשתדלו לעמוד בהם בזמן שהקציתם להם. היו ברורים עם כמות הדברים שיש לכם לעשות ומתי תעשו אותם במהלך היום ודאו שמדובר בסדר יום הגיוני ואמין.

3 – נצלו זמני נסיעות והמתנה – לא פעם קורה שתמצאו את עצמכם בנסיעות ברכבת, באוטובוס, במונית, עם המשפחה ברכב (לא כשאתם נוהגים) או בהמתנה לקופת חולים או אפילו בתור לקופה בסופר. החזיקו על עצמכם ספרון או ספר קטן וקראו בכל זמן שאתם יכולים. נהלו יומן בזמן הזה שמכין את המשימות ליום למחרת, בצעו שיחות טלפון לקידום סידורים ועוד.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here