אנשים רבים נרתעים מהכנת בצק במו ידיהם. גם אם אלו אנשים שאוהבים ויודעים לעבוד במטבח, מכינים המון תבשילים ומאכלים ביתיים – אך כשזה נוגע לפעולה כמו הכנת בצק שמרים לבד, הם נרתעים ומפחדים "להרוס" או להתאמץ ולעבוד כל כך קשה ובסוף הבצק לא יצליח להם ולא יתפח כלל. ניתן למצוא מגוון מתכונים מעולים ואיכותיים להכנת בצקים המכילים שמרים כמו מאפים, חלות, לחמניות או לחמים אך אם ברגע שננסה בפעם הראשונה להכין בצק כלשהו באמצעות הוראות של מתכון שלא רשום במדויק – אנו נתאכזב מאוד ורוב הסיכויים שלא נרצה לנסות להכין שוב בצק שמרים או בכלל להתעסק אתו.

אז מה הסוד?

הסוד של הכנת בצק שמרים טוב תלוי בדרך בה מכינים אותו. ישנם סוגים שונים ומגוונים שעושים בהם שימוש בבצק השמרים, אם מדובר על עוגות שמרים הדורשות שימוש בכמות גדולה של שמרים לצורך קבלת בצק אוורירי וטעים, או מאפה קליל ממולא גבינות שאינו מצריך שימוש רב בשמרים והתפחה ארוכה.

בעזרת הקפדה על מספר דרכים נכונות ויעילות, תוכלו גם אתם להכין בצק שמרים ריחני ונפלא שיקצור מחמאות מכולם:

ערבוב המרכיבים במיקסר חשמלי

כדי שבצק שמרים יצליח כבר מההתחלה של הכנתו, מומלץ מאוד לערבב את כל מרכיבי הבצק במיקסר חשמלי איכותי. ערבוב המרכיבים על ידי מיקסר ולא בידיים יחסוך מכם כאבי ידיים וגם לכלוך ובלגן, אך גם ילוש את כל המרכיבים יחד בצורה מיטבית כך שהבצק יצליח במיוחד.

שימוש נכון בשמרים בבצק

שמרים הם הסוד להצלחת בצק שמרים טוב. ניתן להשתמש בשמרים יבשים או שמרים טריים, ההמלצה היא לרוב להשתמש בשמרים טריים לצורך קבלת מאפים אווריריים יותר, אך גם שמרים יבשים יעשו את העבודה לא פחות טוב.

כאשר משתמשים בשמרים בבצק, חשוב להקפיד לא לערבב אותם יחד עם המלח שנמצא במרכיבים. ההמלצה תקפה בעיקר לשמרים טריים, אך גם עם שמרים יבשים חשוב להקפיד על כך. מתחילים עם ערבוב של הקמח יחד עם המשרים עד להטמעה, הוספת המרכיבים הנוספים חוץ מהמלח, ולאחר עשר דקות של לישה מוסיפים את המלח.

שיטות להתפחת בצק במהירות

בצק שמרים מוכרח לתפוח כדי להצליח. בימי הקיץ החמים מספיק להניח את הבצק המוכן בקערה נקייה ולכסות אוו במגבת, ותוך שעה בצק תופח בקלות. בימי החורף כשקר ההתפחה לוקחת הרבה יותר זמן, לכן מומלץ לחמם מראש תנור לחמישים מעלות, כאשר הבצק מוכן להכניס אותו לקערה מכוסה במגבת, לכבות את התנור ולהכניס לתוכו את קערת הבצק עם מגש מלא מים חמים.

החלל החמים יחד עם אדי המים יעניק לבצק את ההתפחה הרצויה, וגם אווריריות מעולה להצלחת הבצק.

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here