עוד משחר ההיסטוריה פותחו שיטות שיווק שונות על ידי סוחרים שונים, שהמטרה הייתה להגדיל את ההכנסות. הרי שבסופו של יום, אתם רוצים להגדיל את ההכנסות בעסק שלכם, להגדיל גם את הרווחים וכך להיות בצורה יותר מרווחת, להתקדם לפתיחת מיזמים נוספים או הרחבת העסק הקיים ולחיות את החזון שלכם. על מנת לעשות זאת אתם חייבים להגדיל את ההכנסות שלכם ואחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות אפסיילים.

מהו אפסייל?

אפסייל הוא מונח בתחום השיווק שמתקשר למכירת מוצרים משלימים למוצר הראשי שלקוח רכש מכם. כך למשל אם יש לכם מסעדה ומישהו הזמין לאכול, המלצר שלכם יישאל את הלקוח אם הוא רוצה גם לשתות משהו. לאחר הארוחה מומלץ להניח מול הלקוח את תפריט הקינוחים על מנת לנסות לשווק לו אפסייל נוסף. אם יש לכם חנות מתנות תוכלו לשווק ללקוחות שלכם אריזת מתנה מהודרת בתוספת תשלום ולא להסתפק למשל באריזה הרגילה מנייר. כמו כן תוכלו להציע מוצרים נוספים למתנה, אם לדוגמה הלקוח רכש מעמד זכוכית עם ברכה לאבא, תוכלו להציע לו גם ספל מודפס לאבא כדי להגדיל את הערך של המתנה לאבא ומבחינתכם זה להגדיל את ממוצע העסקה שלכם בחנות.

כמובן שיש אינספור דוגמאות לאפסיילים שאפשר לעשות כמעט בכל תחום. כדאי לכם לחשוב על מוצרים משלימים למוצרים או השירותים הראשיים שלכם ולהציע שירותים נוספים שיגדילו את ההכנסות שלכם. מלבד העובדה שתגדילו הכנסות אתם גם מחלקים יותר ערך ללקוחות שלכם ומעניקים להם מוצרים ושירותים נוספים שהם יוכלו ליהנות מהם.

איך להציע אפסייל ללקוח?

זה כמובן תלוי בסוג העסק. אם יש לכם חנות קמעונאית שמוכרת מוצרים, אתם צריכים לחשוב על מוצרים משלימים כמו בדוגמה שנתנו עם הספל ומעמד זכוכית מודפסת לאבא. כך למשל אם אתם מוכרים כלי עבודה, תוכלו להמליץ על כלי עבודה נוספים שאולי אותו אדם יצטרך אם הוא מתכוון לבצע עבודה מסוימת. כך למשל אם הוא קונה גלגלת כדי לצבוע חדר או קיר מסוים, תוכלו להציע לו גם דלי צבע או מברשת קטנה להשלמת הצביעה בצורה מקצועית.

אם אתם מספקים שירותים ולא מוצרים פיזיים תוכלו ליצור מוצרים או שירותים נוספים. כך למשל אם אתם מספקים ייעוץ עסקי, תוכלו להציע ללקוחותיכם גם ספר או קורס מוקלט שלכם שיכול לתת ידע בונוס לבעל העסק. אם אתם מספקים שירות בניית אתרים למשל, תוכלו להציע ללקוח שלכם גם שירותי שיווק או רכישת תבנית או אחסון דרכים. יש אינספור דרכים לעשות אפסיילים, כל מה שצריך הוא להיות מעט יצירתיים.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here