בתוך כל הרעש וההמולה, אפשר לקחת נשימה ארוכה ולהתכנס בהתבוננות עצמית. גלו כיצד עושים מדיטציה…

מדיטציה היא האימון התודעתי העתיק בעולם. ברחבי הגלובוס, ביבשות שונות, תרבויות העולם העתיק הגיעו כולם לשיטות דומות לאימון הנפש והתודעה. אז מהי מדיטציה? בקישור תוכלו לקרוא על משמעותה וגם למצוא מספר תרגילים בסיסיים להתחלה. המדיטציה הבודהיסטית, היא כיום המדיטציה הנפוצה יותר, באתר יוגה תוכלו להעמיק את הבנתכם לגביה וגם ללמוד על מקורותיה ההסטוריים.
קודם כל, אז איך יושבים נכון? באתר כוליות יש מגוון מאמרים בנושא. האתר גם מגלה שמי שמתקשה בישיבה הקלאסית של המדיטציה יכול גם לשבת ישיבה מזרחית.
האתר של המרכז ההיולי מאגד אוסף גדול מאוד של סוגים שונים של מדיטציות מתרבויות שונות. המדיטציות שם די מתקדמות, לכן אם אתם מעדיפים להתחיל לעשות מדיטציה באופן פשוט יותר, אמליץ להתחיל עם כתבה מתוך אתר הסוד. אם מצאתם את זה עדיין מורכב האתר אמפיוגה מציג את התהליך בקיצורו.
גם היהדות מציעה מדיטציה משלה, אם מעניין אתכם, כדאי לגלוש לאתר של הרב נתן אופיר. אפרופו מדיטציה יהודית, תומר פרסיקו, חוקר דתות ישראלי, כתב חיבור ארוך ומקיף על מדיטציה לפי שיטתו של הרמב"ם. בחיבור תמצאו את פרשנותו של תומר לדרכיו המיסטיים של הרמב"ם. לעומת הרמב"ם, הפילוסוף העתיק, ר' נחמן מברסלב המיסטיקן מהעת החדשה, פיתח שיטת מדיטציה הנקראת התבודדות. עוד מידע בשיעור מוקלט על מדיטציה והתבודדות.
אגב, כדאי לדעת שמחקרים מדעיים מוכיחים שהמדיטציה מצויינת לבריאות וכמובן לבריאות הנפש.
אז אם עוד לא התחלתם לעשות מדיטציה ואתם עדיין קצת חוששים, מדיטציה מודרכת עם מוזיקה תפתח לכם את הצ'אקרות ואת החשק להתחיל לעשות מדיטציה.

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here