סובלימציה היא תהליך של העברת גרפיקה מסוימת לתוך מוצר מובנה בעל ציפוי מתאים. כך למשל הדפסת תמונה על ספל או אבן בזלת, הכנת פאזלים ועוד. הדפסת סובלימציה נפוצה מאוד בקניונים בהם מוצעים ללקוחות אינספור אופציות להדפסה של תמונה על דברים שונים כמתנה ליקיריכם. כך למשל תוכלו להדפיס תמונה על זכוכית או אבן בזלת, לעצב טקסט מסוים (או תמונה) ולהדפיס על חולצה, להדפיס על כובעים, צעיפים, מגבות, צלחות, כוסות, אבני בזלת, פאזלים, עץ ועוד.

אילו מכונות אנו צריכים לצורך ההדפסה?

ישנן מספר מכונות עיקריות לביצוע עבודות סובלימציה. ראשית – מדפסת סובלימציה מיוחדת, שונה ממדפסת של מחשב בשל המבנה שלה והחיבור של מבחנות צבע המחוברות לצינורות המעבירות דיו בצורה הגרפית על הדף. השימוש במדפסת הוא באמצעות תכנה ייעודית של אותה מדפסת וכן בהגדרות מותאמות להדפסה במדפסת זו ולצורך סובלימציה. כמו כן, ישנם דפים מיוחדים לצורך הדפסת הסובלימציה דרך מדפסת זו ומבחנות הדיו שונות מהטיונרים שאנו מכירים ממדפסות המשרד הרגילות.

מלבד המדפסת יש לרכוש לכל הפחות מכבש חום בעזרתו ניתן יהיה להדפיס על משטחים שטוחים. כלומר שבדרך כלל לא ניתן יהיה להדפיס על כוסות אתו (אלא אם כן מדובר במכבש מתקדם עם חיבור נלווה מותאם להדפסה על כוסות) וכן לא תוכלו להדפיס על קערות או כובעים. לעומת זאת תוכלו להדפיס על פאזלים, אבני בזלת, זכוכיות, קריסטלים, מחזיקי מפתחות, חולצות, סינרים, מגבות ועוד.

לצד מכבש ומדפסת ניתן יהיה לרכוש גם מכונות נפרדות להדפסה על כובעים, מכונה להדפסה על כוסות, מכונה להדפסה D3 ועוד.

באיזו תכנה גרפית כדאי להשתמש?

אנו ממליצים בחום להשתמש בפוטושופ, אם כי ישנם אנשים שעושים שימוש גם באילוסטרייטור ובתוכנות גרפיות שונות. באמצעות הפוטושופ ניתן יהיה לשמור הגדרות הדפסה לפי שם ולחזור אליהם בקלות לפני הדפסת העיצוב, כמו גם לשלוח להדפסה ישירה במדפסת הסובלימציה.

מהיכן ניתן להשיג חומרי גלם להדפסה?

ישנם מספר ספקים בארץ המספקים חומרי גלם להדפסה על סובלימציה. בדרך כלל אלה עובדים עם בתי עסק וחנויות ולא עם אנשים פרטיים. גם אם החנות שלכם היא אונליין ולא חנות פיזית תוכלו עדיין לבצע את הרכישה כל עוד יש לכם תעודת עוסק מורשה או חברה בע"מ. כמובן שיש הזמנות מינימום לכל סוג סובלימציה ועליכם להתכונן לכך, וודאי אם אתם מזמינים חומרי סובלימציה בפעם הראשונה. המלצה שלנו היא להזמין את הכמות המינימלית מכל דגם ולבחור כמה דגמים בלבד על מנת להתנסות תחילה בשימוש במכשירים ובהגדרות הסובלימציה ומשם להתקדם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here