סיעור מוחות היא אחת השיטות הטובות ביותר למצוא רעיונות, לשפר דברים ולקדם פיתוחים שונים. חברות הייטק מבצעות סיעור מוחות על בסיס יומי בכל מחלקות החברה. כאשר יש מוצר חדש לפיתוח החברה מעלה כל מיני סיטואציות שכל אחת מתחת להיות סיעור מוחות מאורגן שאמור להניב רעיונות נוספים, בעיות שיש לפתור ועוד. מלבד זאת, סיעור מוחות יכול לשמש אותנו ליצירת רעיונות חדשים למוצרים ושירותים בעסק, רעיונות לשיפור השירות בעסק ועוד.

טיפים כלליים חשובים לסיעור מוחות מוצלח:

השתדלו לשמור על סיעור מוחות בקבוצות קטנות. מצד אחד, ככל שהקבוצה קטנה יותר כך יהיו פחות רעיונות, ומצד שני ככל שיהיו יותר אנשים כך יהיה יותר בלגן ויהיה קשה לשמור על סיעור מוחות תקין. דבר שני הוא לצאת מנקודת הנחה שאנו לא פוסלים שום רעיון, שום אנחה ושום הערה של מי מהמשתתפים במהלך הסשן. דבר נוסף הוא לצייד את המשתתפים בכלי כתיבה, חדר מבודד מרעש ומסיחי דעת שונים וכו'. סיעור מוחות יעיל נמשך בין 15 ל-60 דקות בדרך כלל.

3 שיטות מצוינות לסיעור מוחות מקצועי:

שיטת הכרטיסיות –

כל משתתף מקבל כרטיסייה עם סוגיה שהוא צריך להביע עליה דעה או לרשום רעיון מסוים ואז הוא מעביר את הכרטיסייה למשתתף שמימינו וכך כל העובדים עושים בכל סבב עד שהכרטיסייה מתמלאת ברעיונות. אפשר להוסיף שלב שמאפשר לאנשים לשלב הערות משלהם על רעיונות של אחרים.

שיטת הפתקים התלויים –

מלאו את קירות החדר בפתקים או דפים. חלקו כלי כתיבה למשתתפים ובקשו מהם לא לצאת מהחדר עד שכל הפתקים מתמלאים ברעיונות. כך למשל תוכלו לבקש מהם רעיונות למוצרים חדשים שהחברה יכולה לפתח, שירות מיוחד שהחברה יכולה לספק או להעלות בפניהם סוגיה מסוימת שהם יכולים למצוא לה פתרונות או לרשום דברים לגביה.

שיטת הבועות –

שיטת הבועות הינה שיטה מאוד נפוצה בעולם סיעור המוחות, היא גם נחשבת לאחת הפשוטות והאפקטיביות ביותר. יש לוח מחיק עליו עושים בועה גדולה מרכזית עם השאלה/הסייג/הרעיון המרכזי של סיעור המוחות וממנו מוציאים עוד קווים עם בועות נוספות. כך למשל, אם יש לכם חנות מתנות בקניון למשל ואתם מחפשים רעיונות כיצד לשווק את מוצרי החנות ללקוחות שמחוץ לקניון – תוכלו להוציא בועות נוספות מהבועה המרכזית ולהעלות רעיונות, למשל: קידום משלוחים חינם באזור ומשלוחים בתשלום באזור רחוק יותר, הכנת מארזים מיוחדים לחגים ומשלוח עד הבית, מבצע מטורף שאנשים ירצו לנצלו בהזמנה מהבית לפני שיגמר וכו'.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here