כל בעל עסק יודע שטיפול בלקוחות הוא איננו דבר פשוט בלשון המעטה. מרבית הלקוחות חושבים שאם הם משלמים לכם מעט כסף עבור השירות שלכם אז הם קנו אתכם והם יכולים לבלבל לכם את המוח כמה שרק ירצו… כמובן שזה לא נכון ולא מקצועי מבחינתכם להמשיך לתת לזה לקרות. לעתים צריך להיות אמיצים כדי לפטר לקוח כיוון שאנו חיים במציאות שאיננה פשוטה. לאנשים לא פשוט להוציא כסף מהכיס ועסקים נסגרים על ימין ועל שמאל – אז מדוע שאפטר לקוח? גם אם הוא קצת נודניק, גם אם הוא מבזבז לי זמן – אני חייב אותו.

מדוע לפטר לקוח שמבזבז לכם זמן?

לקוח שמבזבז לכם זמן גוזל מכם את הפרנסה שלכם תרתי משמע. לא רק שהעבודה עבורו כבר הופכת ללא משתלמת, ההתעסקות עם לקוח כזה, העובדה שאתם תעבדו ללא רווח (או כמעט ללא רווח) והוויכוחים או ההתעסקות אתו יורידו לכם את מצב הרוח והחשק לעבוד גם עבור לקוחות אחרים. אנו אומרים זאת מניסיון של שנים ועומדים מאחורי פיטורים של עשרות לקוחות שלאורך השנים רק בזבזו לנו זמן. איננו יכולים לומר שזה תקע אותנו במקום – אלא רק קידם אותנו עוד ועוד, כיוון שיכולנו להקדיש את כל המשאבים, הזמן והמוטיבציה שלנו בלקוחות שמגיע להם. לקוחות שמשלמים לנו טוב יותר, חופרים לנו פחות ובאים בדרישות יותר ריאליות למה שהם משלמים.

יש לקוחות שגם אם ישלמו יותר עדיין לא ישתלם לנו לעבוד איתם ולפעמים צריך לדעת מתי לפטר לקוח כזה. הדרך המהירה והבטוחה ביותר לעשות זאת היא לומר ללקוח "אנו מצטערים לבשר לך זאת, אולם נאלץ לסיים את ההתקשרות בנינו באופן חד צדדי. נכבד את סך השירות שמגיע לך עבור הזמנות פתוחות ולאחר השלמתן נסיים את ההתקשרות". הלקוח יכול להיות מופתע, יכול להיות שהוא לא יבין מאיפה זה בא לו וחלק מהלקוחות יאמרו לכם אפילו שאם זה עניין של כסף הם יהיו מוכנים לשלם יותר כדי שתמשיכו לעבוד איתם. במקרה כזה תצטרכו לקבל החלטה האם הזמן שאתם מקדישים להם יהיה שווה את הסכום החדש שהם מוכנים לשלם.

אפשרות נוספת היא הפחות מומלצת ומקצועית והיא לתת ללקוח פחות ופחות תשומת לב, לסנן אותו יותר ויותר והוא יבין שאם אין לו המענה שהוא כל כך זקוק לו אצלנו הוא יתחיל לחפש לבד איש מקצוע אחר שכן יוכל לאכול לו את הראש.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here