צילום סרטונים הוא עניין פופולרי בעידן בו הרשתות החברתיות הן חלק בלתי נפרד מחיי היום יום של מרבית בני האדם בארץ ובעולם. שיתוף הסרטונים בפייסבוק או ביוטיוב מאפשרים לצבור עוקבים נוספים, קהל אוהדים תומך ולעתים אף לצרכי פרסום וקידום מכירות. בעבר צילום סרטונים הייתה משימה יקרה וקשה יותר מהיום וכי היה צורך ברכישת מצלמה מתקדמת לצד הבנה ורכישה של תכנת עריכת סרטונים למחשב. כיום כל אחד יכול לצלם ולערוך מהסמארטפון את הסרטונים שלו וכן לעשות שימוש באפליקציות שונות לעריכת הסרטונים בקלות ובמהירות.

שלב 1 – ציוד:

הצטיידו במצלמת הסמאטרפון שלכם או במצלמה פשוטה שכיום ניתן לקנות ב200-300 שקלים (מצלמה דיגיטלית) או הזמינו מצלמה בתקציב זה מאיביי או אתר סחר אלקטרוני מוביל אחר. לעתים תוכלו למצוא בחברות התקשורת שונות מבצע על מצלמה בחינם בתמורה להתחייבות להישארות בחברה ל-3 השנים הבאות. בנוסף, ניתן לקנות חצובה שעולה לא יותר מ-100 שקלים כדי לשפר את איכות הצילום ולהימנע מרעידות מיותרות.

שלב 2 – מיקום מתאים:

בחרו מקום מתאים לצילום. מיקום מתאים הוא חלק חשוב מאוד לאיכות הצילום וכן לסרטון הסופי שיוצג. בעוד יש אנשים שפותחים את המצלמה כמעט בכל מקום ובאופן ספונטני מצלמים את עצמם בווידיאו סלפי ומעלים ישירות לרשת, אחרים המצלמים סרטונים מקצועיים יותר דואגים לצלם במקום מתאים מבחינת תאורה, תפאורה וכן רעשי רקע. מעט רוח יכולה להרוס משמעותית את איכות הסרטון, שמש על עדשת המצלמה, בוודאי כאשר מדובר במצלמה פשוטה או דרך הסמארטפון עשויה לסנוור את העדשה ולהשפיע על איכות התמונה ועוד.

שלב 3 – העלאה מהירה לרשת ועריכה:

לאחר צילום הסרטון ניתן יהיה להיכנס לגלריה בטלפון (במידה וצולם בסמארטפון) ודרך הגלריה לשתף אותו בקלות ובנינוחות בפייסבוק או להעלות אותו לערוץ היוטיוב שלכם. לפני העלאת הסרטון תוכלו לעשות שימוש באפליקציות שונות (גם חינמיות) ולערוך את הסרטונים בקלות ובמהירות דרך הטלפון לפני העלאה.

לסיכום; צילום סרטונים היום היא מלאכה הרבה יותר קלה מאי פעם. לא צריך להשקיע כסף רב בציוד או בתכנות עריכה וכי כל אחד היום יכול לפתוח את המצלמה שלו בטלפון או לרכוש מצלמה מתקדמת מוזלת. בחרו את השיטה המועדפת עליכם, בחרו מקום נחמד לצילום על רקע מתאים, העמידו את הטלפון/המצלמה על החצובה אם יש לכם ופשוט התחילו לצלם.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here