איך לקדם אתר בגוגל לבד?

קידום אתרים אורגני הוא תחום מעמיק ומסועף. סביר להניח שלא תוכלו ללמוד את התחום לעומקו לא ביום וגם לא בחודש אחד. מה שאתם כן יכולים לעשות לאחר שתקראו את המאמר הזה זה לבצע פעולות שונות שיסייעו לקידום האתר. אין תחליף לידע וניסיון בתחום, אולם בתוך מספר דקות יהיה לך כבר יותר ידע ממרבית האנשים שאינם מהתחום ומכירים אותו לראשונה.

שלב 1 – הכר את מילות המפתח שבהן אתה מקדם את האתר

הדבר הבסיסי והחשוב ביותר במסגרת קידום אתרים אורגני הוא להכיר את מילות המפתח שבהן אנו מקדמים את האתר. בהתאם לתחום שלנו, נחשוב מה אנשים יחפשו בגוגל כדי להגיע לאתר שלנו? אם איננו יודעים עדיין אילו מילות מפתח כדאי לכוון אליהן נוכל להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל או לשכור איש מקצוע שיעזור לנו.

שלב 2 – הכן תכנית תוכן בהתאם

את תכנית התכנים לאתר שלכם כדאי להכין לאחר הכנת רשימת מילות המפתח אותן אנו רוצים לקדם. מילות המפתח הראשיות צריכות להופיע בחלקים הראשיים של האתר (דף הבית או תפריט ראשי בדרך כלל) ואילו מילות מפתח משניות עשויות להופיע בכותרות לפוסטים בבלוג באתר. כך או כך, נכין את התכנים בהתאם למילות המפתח שאנו מקדמים. כדאי לקרוא בהרחבה באינטרנט על מבנה מאמרים מומלצים לצרכי קידום וכן דגשים חשובים בנושא.

שלב 3 – כתיבת התכנים והזנתם באתר

אם אתם יכולים לכתוב את התכנים שלכם בעצמכם הן מבחינת יכולת והן מבחינת הזמן לעשות כן – עשו זאת. אם אין לכם את היכולת ו/או הזמן לעשות את זה – שכרו כותב תוכן שיכתוב את התכנים עבורכם בהתאם לדגשים שלכם. אם אתם עושים שימוש באתר וורדפרס יש תוסף חינמי שנקרא YOAST SEO שבעזרתו ניתן לקבל הכוונה במשרד האחורי לגבי התאמת התכנים למנוע החיפוש של גוגל.

שלב 4 – הכנסת קישורים לאתר

אחד הדברים החשובים בכל הליך קידום אורגני הוא הכנת קישורים לאתר. שימו לב כי כיום חשובה איכות הקישורים ולא כמות. קישור איכותי אחד יכול להיות שווה יותר מאלף קישורי "זבל". תוכלו להרוויח קישורים משיתופים של הגולשים לתוכן שלכם באתר, או להעלות בעצמכם מאמרים לאתרים של אחרים בשיתוף פעולה, לקדם אתרי תמיכה שיחזקו את האתר, להעלות מאמרים לאתרי מאמרים ועוד.

שלב 5 – בדיקת שגיאות קידום באתר באמצעות כלי מקצועי

כדאי לכם להירשם לגוגל אנליטיקס ולעקוב אחר ביצועי האתר שלכם ברמת התנהגות הגולשים (כמות כניסות, זמן ממוצע באתר ועוד). בנוסף לכך כדאי לכם לשלם מעט כסף כדמי מנוי לאתר כלי למעקב אחר מיקום מילות המפתח שאתם מקדמים ועדיף כלי כזה שיכול לסרוק את האתר שלכם ולגלות בעיות קידום שונות ולהתריע על כך. כך יהיה לכם מעקב על האתר ותוכלו לבצע בו תיקונים לשגיאות קידום וכן לעקוב אחר התקדמות האתר.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here