החורף שמתקרב מביא אתו גם את פירות ההדר הנפלאים ומלאי הוויטמינים. ישנם סוגים רבים של פירות הדר, הקלמנטינה, המנדרינה, האשכולית, התפוז וכמובן הגדולה מכולם הפומלה. מדובר על פרי גדול במיוחד שנחשב למאתגר לקילוף. ישנם אפילו מקרים של וויתור מראש רק משום שהעבודה הכרוכה בזה נראית קשה עד בלתי אפשרית.

מקלפים פומלה

למעשה ניתן לקלף פומלה בקלות רבה וללא מאמץ מיוחד. כל מה שנחוץ על מנת ליהנות מהפרי הטעים הוא סכין טובה, שקית לקליפות ומעט אמביציה:

  • ראשית יש להשיג פומלה טובה ובשלה. את הפומלות ניתן למצוא בשוק או ברשתות המזון. אם יש לכם עץ ליד הבית אז כמובן שזכיתם ותהיה לכם אספקת פומלות לכל החורף.
  • לאחר שהשגנו פומלה ראויה כדאי לשטוף אותה במים על מנת להסיר ממנה שאריות ריסוס וסתם לכלוך.
  • כעת ניתן לגשת אל המלאכה ולהתחיל בעבודת החיתוך. תחילה נסיר את אחד הקצוות על ידי חיתוך ולאחר מכן ניצור חריצים לאורך הפרי כך שהם לא יהיו עמוקים מידי אך עדיין יחצו את כל שכבת הקליפה.
  • לאחר שביצענו ארבעה עד שישה חיתוכים כאלו, ניתן להתחיל במלאכת הקילוף הידנית. יתכן שיהיה צורך להפעיל מעט כוח בהתחלה אך תוך שתיים שלוש דקות תהיה לכם פומלה מקולפת.
  • כמובן שכדאי להסיר את כל הקליפה הלבנה שנמצאת בתווך שבים הקליפה הירוקה לפרי עצמו. בכל מקרה לא כדאי לאכול את הקליפה הלבנה המרירה ועדיף להתרכז בבקבוקונים הטעימים שמתפצחים בפה.
  • את הקליפות כדאי לחתוך לחתיכות קטנות על מנת שלא יתפסו מקום רב בפח האשפה.

מתי העונה המדויקת של הפומלות

הפומלות מבשילות בין נובמבר לפברואר. בחודשים אלו מומלץ להגיע אל השווקים ולהשיג את הפרי הטעים, בנוסף מדובר על פרי בריא מאוד שמכיל ויטמינים רבים. היות ומדובר על פרי כבד יחסית אז כדאי להגיע עם רכב או להזמין במשלוח עד הבית. בכל מקרה את הפומלה לא חייבים להחזיק בקירור והיא תחזיק מעמד גם בטמפרטורת החדר למשך כמה ימים.

ישנם עוד פירות רבים שכדאי לצרוך בעונת החורף שכן פירות ההדר מתאפיינים ברמות גבוהות של בריאות, הם לא יקרים מידי ואפשר ליהנות מהם לאורך כל העונה בבית, בטיולים וכדומה. את הקליפות של ההדרים ניתן להפוך לממתק אך יש לעשות זאת בצמוד למתכון כך שהכול ילך כשורה. כדאי להחזיק את פירות ההדר במקום קריר ומאוורר ולא לסגור אותם השקית ניילון שתגרום להם להתקלקל במהירות.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here