מאות אלפי ישראלים בעלי חשבון משתמש באתר הסחר המפורסם בעולם – EBAY. אלפים מתוכם מבצעים רכישות באתר מספר פעמים ביותר ומאות רבות של אנשים (אולי יותר כיום) כבר הפכו את שיטת המסחר של איביי והמסחר האלקטרוני בכלל לעסק במשרה מלאה. אם אתם צרכנים חדשים העושים את צעדיהם הראשונים בעולם המופלא של איביי כדאי שתלמדו כמה דברים שחשוב לשים אליהם לב בעת רכישה באיביי.

מציאת המוצר שאני מחפש:

חיפוש מוצר באיביי יכולה להוביל אתכם לא פעם למוצר שעל פניו בתמונה נראה מה שאתם מחפשים אך אם תרדו מעט לתיאור המוצר תגלו כי הגודל של המוצר הוא בכלל לא מה שחשבתם. נוסף על כך, ישנם מוצרים כמו בגדים ונעליים למשל שהמידות הולכות לפי הגדלים האמריקאיים ולא לפי האירופאיים ומה שאתם רגילים לראות בחנות בארץ. את כל אלה יש לקחת בחשבון בעת רכישת מוצר מסוג זה. כמו כן, אם אתם מזמינים מכשור מסוים, וודאו שיש לו בטריות ו/או כל הכבלים והחלקים הנדרשים להפעלת המוצר. על אף שהתמונה לעתים לא תמיד משקפת במדויק את המוצר המתקבל איננו ממליצים לרכוש מוצר ללא תמונה. לא משנה מהו המוצר שאתם רוצים לקנות תגללו למטה את העמוד וקראו את התיאור המלא של המוצר. כל מה שקשור בגודל, משקל וכו'. אם אתם מחפשים אחר מוצר חדש בדקו שסימנתם בתפריט הצדדי בעת חיפוש המוצר: condition -> new

לדעת שהמוכר אמין:

לצערנו הרב גם באיביי הבטוח והמפורסם ישנם אנשים שמנסים לנצל לרעה את הפלטפורמה ואופן הרכישות בה. איביי ייצרה כל מיני פרמטרים במהלך תהליך המכירה שיסייעו לקונים להעריך טוב יותר כי מדובר במוכר אמין שאכן יספק את המוצר ויספק אותו גם בהתאם לתיאור אותו הוא מציג. אחד המדדים העיקריים לבדיקת האמינות של המוכר היא על ידי בדיקת הקרדיטים שלו. בכל קניה או מכירה באתר ניתן לקבל כוכב על ידי המשתמש השני עמו בוצעה העסקה. במידה ויש למוכר כמות גדולה מאוד של כוכבים הוא ככל הנראה מוכר טוב וותיק. אם אתם רוצים להיות בטוחים בכך בדקו גם כמה אחוזים מתוך הכוכבים שלו הם פידבקים חיוביים (כי הרי יכולים להיות גם פידבקים נייטרלים ושליליים). כל אלה תוכלו לראות בתפריט הימני בעמוד המוצר.

אם למוכר יש TOP RATED SELLER מעל השם שלו בעמוד המוצר (או לצד השם שלו בעמוד התוצאות של המוצרים) דעו כי מדובר במוכר אמין. לא ניתן להגיע לתואר זה אם אינכם נחשבים למוכרים אמינים שמספקים את המוצר בזמן וכמו שהוא מתואר בדיוק.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here