ידע הוא כוח זה ברור. קריאת ספרים היא חלק חשוב בחיי כל אדם. מלבד העובדה שמדובר בידע חשוב שיכול לשמש אותנו בעתיד, ידוע כי קריאת ספרים מסייעת בהפחתת לחצים ובשיפור הרגשות בכל תחומי החיים. הספרים פותחים בפנינו אפשרויות אינסופיות של דמיון, יצירתיות ומציפים בנו רגשות שונים בכל רגע נתון. בין אם אתם קוראים ללימוד או סתם לכיף – כדאי לקרוא את הטיפים הבאים לקריאת ספרים מבלי להירדם.

מדוע אנו נרדמים במהלך קריאת ספר?

הסיבות לכך הן פשוטות. לעתים אנו באמת עייפים וקריאת ספר מרגיעה אותנו וגורמת לגוף שלנו להירדם, בדיוק כשם שאנשים רבים יכולים להירגע מול הטלוויזיה ולהירדם או ילדים השומעים סיפור לפני השינה. סיבה נוספת היא שאנו מעייפים את האנשים והראש ואלה כבר מאותתים לנו שהגיע הזמן להפסיק לקרוא ולעצום מעט את העיניים. סיבה נוספת היא שאנו עושים פעולה מונוטונית, כלומר פעולה שחוזרת על עצמה ללא גירויים שונים וזה מרדים אותנו, בדיוק כמו לנהוג בכביש ארוך עם נוף דומה.

כיצד לעורר את עצמנו בזמן הקריאה?

על מנת שבאמת נשכיל ונלמד מהספר בזמן לימודים או נבין את העלילה ונישאר מרוכזים בקריאה של ספרים אחרים שלא לצרכי לימוד יהיה עלינו ללמוד להשאיר את עצמנו ערים וערניים ככל שניתן בזמן הקריאה. להלן מספר טיפים שיעזרו לכם בנושא:

  • קראו בזמן שאתם אפקטיביים – ישנם אנשים רבים שאוהבים לקרוא דווקא לפני השינה. להירגע עם הספר ולאחר קריאה קצרה בו להירדם. אם מדובר בספר לקריאה כיפית אז אין בעיה אך כאשר מדובר בלימודים מומלץ לקרוא וללמוד בזמן שאתם אפקטיביים הכי הרבה. אם זה בבוקר – למדו בבוקר.
  • קראו בזמן נסיעה/המתנה – נצלו זמן אבוד וקראו בזמן הנסיעה באוטובוס, ברכבת או בזמן המתנה לרופא. עם אנשים אחרים מסביבכם וכאשר אתם צריכים להישאר ערניים כדי לא להספיק את התחנה או התור שלכם זו הזדמנות מצוינת כדי לקרוא.
  • צ'פרו את עצמכם במשהו מתוק תוך כדי הקריאה – בכל פעם שאתם מסיימים לקרוא עמוד מסוים או שני עמודים, רגע לפני שהעיניים נעצמות שוב – צ'פרו את עצמכם בחתיכת שוקולד, במבה או כל חטיף או ממתק שאתם אוהבים. הימנעו מצריכת יתר של סוכר כמובן.
  • אכלו שיבולת שועל וסובין.
  • שתו הרבה מים תוך כדי הקריאה.
  • עשו הפסקות קצרות לשירותים, הליכה קצרה או אפילו סתם עמידה עם מתיחות להזרמת הדם.

לסיכום; קריאת ספרים הנה חיונית לכל אדם, לא משנה מהי הסיבה שבגינה אתם קוראים הספרים יהיה עליכם להישאר ערניים כדי באמת להבין מה אתם קוראים ושזה יכנס לראש. בצעו פעולות שונות שיסייעו לכם לשמור על ערניות תוך כדי הקריאה וכך תפיקו יותר מקריאת הספרים שלכם.

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here