איך לרזות בפסח?
freepik

כל השנה אנו חוששים מהרגע הזה. החג שאולי מבטיח יציאה לחירות, אך מצד שני מאיים בתחושת כבדות נוראית בבטן ועוד כמה קילוגרמים שאין אנו מעוניינים בהם.

הפסח כבר כאן, מעובדה זו אין מנוס, אך אין הדבר אומר כי אתם חייבים לוותר על הדיאטה שלכם ולהעלות את 'משקל החגים' הארור שוב. המשיכו לקרוא וגלו איך תוכלו לשרוד את החג בשלום מבלי לוותר על כל מה שטעים בו.

לא מוותרים על המטעמים ושומרים על הגזרה

חג הפסח הוא ללא ספק סיבה למסיבה, הוא מסמל את היציאה אל החופש ורבים בוחרים לנצל את ההזדמנות ולקחת גם הפסקה מהדיאטה או שגרת התזונה החדשה שלהם. אך כל אחד ואחת מאיתנו כבר יודעים כי ההחלטה הזו עשויה לעלות לנו בכמה קילוגרמים לא מחמיאים בכלל. לפניכם מוצגים מספק טיפים שיעזרו לכם לשמור על המשקל גם באחר החגים המשמינים ביותר.

  • לומדים להגיד 'לא' – זה נשמע די פשוט, אך בשעה שאנו נמצאים מול שולחן ערוך במטעמים לכל אורך השבוע, הרי שהסירוב לעוד ביס אחד יכול להיות קשה במיוחד. זכרו כי אתם לא חייבים לאכול הכל עכשיו, השאירו משהו למחר, לעבודה או לטיול עם המשפחה. אין סיבה להתפוצץ.
  • נמנעים ממצות וגלוטן – אם במהלך השנה בחרתם בתזונה דלת פחמימות, הרי שחג הפסח לא אמור להיות מאתגר עבורכם. הלחמניות והמאפים השונים אינם חלק מחייכם, וכעת אין סיבה להכניס לבטן מטעמים אשר רק ינפחו אותה, גם אם הם עשויים מקמח מצה.
  • משדרגים מתכונים – חשוב לזכור כי גם את מתכונים מלאי שמן ניתן יהיה לשדרג למתכונים בריאים יותר וטעימים לא פחות. נסו לאפות מנות במקום לטגן אותן, השתמשו בפחות שמן ואל תהססו להיעזר באינטרנט לשם מציאת מתכונים בריאים יותר.
  • נמנעים ממאכלים כבדים – אמנם הארוחות המשפחתיות בחג הפסח עשויות להיות עמוסות ומורכבות מאינספור מנות, אך זו לא סיבה להיכנע. בחרו מספר מנות מוגבל, ובמידה ואתם מרגישים כי עדיין אכלתם יתר על המידה, פנקו את עצמכם בתה קמומיל, שומר או קימל, אש יסייע לעיכול וימנע מכם לחוות את תופעות הלוואי של ארוחה כבדה מידי.

לא מוותרים על פעילות גופנית

חשוב לזכור כי אחת הסיבות לעלייה במשקל במהלך החגים עשויה להיות קשורה לעובדה כי במהלכם אנו מפסיקים את שגרת האימונים שלנו. זאת בין אם מדובר על שעה שבועית בחדר הכושר, הליכה, ריצה, חוגים או כל פעילות אחרת. תקופה פורחת עוברת עלינו, וגם אם אתם לא מעוניינים בחזרה לחדר הכושר המתיש, צאו להליכה בערב עם חברים או טיול מהנה עם המשפחה, קחו את הכלב לים ותרוצו איתו מתחת לקרני השמש החמימות.

זכרו כי אתם לא חייבים לוותר על עצמכם או לעצמכם גם בחגים הטעימים והמשמינים מכל.

חג שמח ובהצלחה!

המלצות על מאמנים וקואצ'רים לתזונה:

יועץ תזונה

קבוצות הרזיה

תפריט דיאטה ללא פחמימות

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here