אנשים רבים מחזיקים ברכב פרטי ודואגים לכל צרכיו, החל מתדלוק המשך בטיפולים שונים וכלה בניקיון וניפוח של אוויר בגלגלים. הדאגה לרכב היא אחד הדברים שמאפיינים ישראלים שלפעמים שוכחים שמדובר בסך הכול בקופסא שלוקחת אותם ממקום למקום בבטחה. מאידך טיפול נכון ברכב יבטיח שתגיעו בשלום ליעד שלכם ולא תתקעו באמצע הדרך עם רצועה קרועה, פנצ'ר בגלגל או אוטו שלא מניע.

התקלות אשר עשויות להתרחש ברכב ממוצע הן מגוונות ורק בעל מקצוע מהתחום יכיר את כל התקלות ואת הדרך לתקן אותן. בנוסף גם אם אתם מבינים גדולים ברכב ויודעים מה התקלה עדיין לא תוכלו לתקן את רוב התקלות מבלי להגיע למוסך שמצויד בכלים המתאימים. לעיתים יש להציץ בחלקו התחתון של הרכב ואת זאת ניתן לבצע רק על ידי רמפה מכנית.

איך בכל זאת ניתן להפחית את הסיכוי לתקלות

על מנת לבצע טיפול נכון ברכב ולהביא למצב בטוח יחסית של הרכב כך שיעמוד בהתחייבות שלו להביא אתכם ממקום למקום ללא תקלות, ניתן לבצע את הדברים הבאים:

  • ראשית יש לקחת את הרכב לטיפול בזמן. לא מומלץ להמתין עם זה ואין זה משנה אם מדובר על רכב חדש לחלוטין או ישן. במהלך הטיפול ניתן לגלות תקלות שונות בתחילת דרכן ולהימנע מהוצאה של כסף רב בהמשך.
  • אם אתם שומעים רעש לא מוכר שמגיע מכיוון המנוע אז מוטב שלא לזלזל בו ולבדוק אותו לעומק. ראשית כדאי לעצור במקום בטוח ולהרים את מכסה המנוע. לעיתים תגלו מיד מה מקור הבעיה (גומייה קרועה, צינור לא מחובר למקום). אם לא גיליתם מה מקור הבעיה אז כדאי לפנות למוסך כמה שיותר מהר.
  • אוויר בגלגלים, שמן מנוע וכמובן מים לרדיאטור ישמרו על המנוע ויפחיתו את הסיכוי לתקלות.
  • יש לשים לב ללוח המחוונים. אם אחד השעונים מתריע על בעיה או שנדלקת נורה כל שהיא יש לעצור בצד ולהזמין גרר.
  • גם מבחינה חיצונית כדאי לשמור על הרכב, מומלץ לקחת את הרכב לשטיפה אחת לשבועיים על פי המצב ולבצע גם ניקוי פנימי של המושבים ותא הנהג.

תקלות תא צפויות

תמיד עלולה לקרות תקלה בלתי צפויה שתשבית את הרכב שלנו. תקלות מסוג זה יגיעו בדרך כלל בדיוק ברגע שלא ציפינו להן ויביאו לעוגמת נפש רבה. אין כל צורך להתרגז והדבר היחידי שניתן לעשות הוא להזמין גרר שייקח את הרכב למוסך לטיפול. חשוב לברר שהביטוח כולל גרירה חינם כך שתוכלו לנסוע בראש שקט.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here