שמירה על מצב רוח טוב במהלך היום חיונית לא רק לנפש הפנימית שלנו אלא גם ליחסים שלנו עם הסביבה, לתפוקה שלנו בעבודה, ליכולת הריכוז שלנו בלימודים ועוד. ידוע שאדם שמשדר חיוכים ואופטימיות לסביבה יותר נעים להיות בסביבתו ואנשים נוטים להיות בחברתו יותר ורוצים להיות לידו. ככל שתמגנטו אליכם יותר אנשים בצורה חיובית כך יהיה לכם קל יותר.

דברים שעשויים להרוס לנו את מצב הרוח:

אורח החיים הקדחתני שאנו חיים בו היום ממלא את היום שלנו במשימות, ברגעים, ברגשות, באנשים ובמקרים רבים שדורשים את תגובתנו, קבלת החלטות שונות וכן יוצרות אצלנו תחושות ורגשות שונות כתגובה לאותם מקרים. כך למשל אם מבשרים לנו בשורה רעה אנו נוטים להיכנס לאווירה השלילית ולחיות בה במשך תקופה (אורך התקופה תלוי כמובן באופי האדם ובמרות הבשורה). יכול להיות שחטפנו מכה קטנה באצבע ברגל מהשולחן, ששיק חזר לנו בחשבון, שיש יותר מדי עבודה והשאירו אותנו שעה נוספת בעבודה, שמישהו אמר משהו שהעליב אותנו או שהמכירות בעסק לא הולכות כמו שרצינו. כל אלה ועוד דברים רבים אחרים עשויים להשפיע עלינו לרעה, אז כיצד נוכל להתמודד עמם באופן מדי ולשמור על מצב רוח טוב במהלך היום?

כך נשמור על מצב רוח טוב במהלך היום:

  • השקיעו 10 דקות ביום להודאה – כשאתם קמים בבוקר הקדישו 10 דקות לומר תודה. אמרו תודה על כל דבר שאתם מוצאים לנכון. אמרו תודה על בני הזוג שלכם, על הילדים שלכם, על זה שאתם חיים ונושמים, על זה שאתם יכולים ללכת, לראות, לשמוע ולדבר, על זה שקמתם בבוקר. שום דבר הוא לא מובן מאליו ולכן אם תחיו בהודאה מצב הרוח שלכם יהיה משופר כל הזמן.
  • שתו הרבה מים – מלבד העובדה שזה בריא, זה יעזור לכם להפחית לחצים ולקבל החלטות שקולות יותר במהלך היום. יפחית כאב ראש ולבטח יסייע בשמירה על גוף בריא ומצב רוח טוב.
  • למדו לספור על 10 – לפני שאתם עונים למישהו, וודאי כשאתם עצבניים. כאשר תעשו זאת כהרגל, כך תפחיתו מריבות וויכוחים מיותרים עם הסובבים אתכם, דבר אשר משפיע על מצב רוח לרעה. חסכו רגעים כאלה במהלך היום ותרוויחו יותר זמן של מצב רוח טוב.
  • קראו כמה בדיחות – אין ספק כי קריאת בדיחות, גם כאלה שפחות מצחיקות לדעתכם, יסייעו בשיפור מצב הרוח. אם תוכלו לספר בדיחות לחבריכם אז מה טוב.

 

 

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here