כידוע, עור הגוף שלנו הוא בעצם האיבר הכי גדול בגופנו. העור נחשב איבר בפני עצמו לא בכדי. עור גופנו יכול להתריע על מחלות ומצבים שונים המתחוללים בגוף, והוא תמונת מראה למצב הפיזיולוגי שלנו באופן כללי. עור בריא וחיוני צריך להיות מטופל מבפנים ומבחוץ כאחד, כאשר יש המון גורמים המשפיעים עליו. העור שלנו הוא בעצם קו ההגנה שלנו אל מול העולם החיצוני, והוא מאפשר לנו מצד אחד לחוש בשערה קטנה ועדינה ומצד שני הוא גמיש ועמיד בפני פגעים רבים. אם תחשבו על זה – העור שלנו עושה עבודה קשה בכל רגע ורגע וחשוב מאוד לטפח אותו, ולא רק עבור מראה יפה.

כללים בסיסיים לשמירה על עור בריא וקורן

כאמור, עור בריא וקורן ניתן להשיג אך ורק אם מקפידים על טיפוח מבפנים ומבחוץ. כל דבר אשר בא במגע עם הגוף שלנו, משפיע על נראות וחיוניות העור ולכן יש לשים לב לכך. הנה כמה כללים בסיסיים לשמירה על בריאות וחיוניות העור:

  • תזונה. כן, התזונה לא רק משפיעה על המשקל, רמת הויטמינים והמינרלים, מצב הרוח שלנו וכולי, אלא היא משפיעה ישירות גם על עור גופנו. מזונות שונים משפיעים עלינו בצורה שונה, ויש לשים לב כי אנחנו אוכלים מזונות אשר משפרים את מראה העור ולא פוגמים בו. כאשר יש לנו אלרגיה למזון מסוים היא לרוב תופיע בצורת פריחה על העור, ולא סתם. העור הינו סמן עבורנו, האם מה שאנחנו אוכלים טוב ונכון לבריאותנו.
  • שתיה. הקפידו על שתיית מים. רבות נאמר וידוע בנושא, אך זהו אחד הדברים החשובים עבור בריאות וגמישות העור. המים מנקים ומעניקים לחות, אלו שני דברים קריטיים בתחזוקת העור.
  • פילינג. או בעברית – קילוף. פעולה נכונה של קילוף העור בצורה מותאמת תורמת להסרת תאי עור מתים ולניקיון עמוק יותר של הרקמות. יש להתאים את סוג תכשיר הפילינג לסוג העור, כאשר עור דק או מגורה צריך פילינג עדין וכולי.
  • הזנה מבחוץ. הקפידו על מריחת קרם או תחליב לחות התואמים את סוג עורכם. במהלך היום העור מתחכך כנגד הבגדים שאנו לובשים, מיובש על ידי מיזוג או מזג אוויר חיצוני, ובאופן כללי הוא עובד קשה כל שניה על מנת לסייע לנו להתנהל בעולם.

 

לעור יש גם מת חומציות מסוימת אשר כדאי לשמור עליה תקינה ומאוזנת, וכמובן שנושא חשיפה מבוקרת לשמש תמיד חשוב! מומלץ גם לבצע ביקורת לנגעים חשודים אצל רופא עור באופן קבוע. בהצלחה.

השאירו תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here